تنها کتابخانه نابینایان غرب خراسان رضوی بیش از ۱۹ هزار جلد کتاب دارد

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار گفت: تنها کتابخانه نابینایان در غرب استان خراسان رضوی ۱۹ هزار و ۴۰۰ جلد کتاب گویا و چاپی به خط بریل دارد.

معصومه فلاحی گفت: از مجموع این کتاب ها هزار و ۴۰۰ جلد آن چاپی بریل و ۱۸ هزار جلد گویا است که ۲۱۰ عضو نابینا و کم بینای این کتابخانه از آن بهره می برند.

وی تصریح کرد: بخش نابینایان کتابخانه حاج ملاهادی سبزواری از مراکز فعال خدمات رسانی در حوزه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شرق کشور است که علاوه بر شهرستان سبزوار، به نابینایان و کم بینایان استان های همجوار نیز خدمت رسانی می کند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار گفت: برپایی محافل هفتگی حافظ، کارگاه های مشاوره و مهارت های زندگی برخی از فعالیت های بخش نابینایان کتابخانه حکیم سبزواری است.

فلاحی افزود: تشکیل گروه هنری آوای تماشا با هدف گویاسازی کتاب در قالب نمایش رادیویی از دیگر برنامه های بخش نابینایان این کتابخانه است و با همیاری گروه جهادی شهدا و خیران نیز کتاب هایی در بخش های دفاع مقدس، روانشناسی، رمان و ادبیات محلی به صورت اهدای صدا و خرید کتاب های بریل تهیه شده و در دسترس نابینایان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به امکان ارسال کتاب های صوتی از طریق ایمیل برای متقاضیان، هیچ محدودیت مکانی برای پذیرش اعضا از شهرها و استان های همجوار در بخش نابینایان کتابخانه حاج ملاهادی سبزواری وجود ندارد.

شهرستان سبزوار واقع در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد، دارای ۹ کتابخانه عمومی نهادی و پنج کتابخانه مشارکتی است که حدود ۲۴۰ هزار نسخه کتاب در آنها وجود دارد.

برچسب ها: کتابخانه ، نابینایان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.