تفکر بسیجی زیرساخت پیشرفت و سلامت کشور است

در بحران کرونا تفکر و روحیه بسیجی به کمک کادر درمان آمد و بسیاری از مشکلات و موانع پیش رو حل شد

 محمد هادی عباسی، معاون امور دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مراسم فرشتگان آسمانی سلامت "یادواره سردار شهید غلامعلی کفاش" گفت: تفکر بسیجی و روحیه جهادی که در انقلاب اسلامی ایران وجود داشت با تحقق مفاهیم انسانی همچون ایثار، از خود گذشتگی و مسئولیت پذیری باعث شد که عملکرد بسیار خوبی در بحران کرونا نسبت به کشورهای پیشرفته دنیا داشته باشیم.

وی ادامه داد: کشورهای پیشرفته دنیا در بحران کرونا در اخلاق پزشکی و شاخص های بهداشت و درمانی نمره قابل قبولی نگرفتند، این کشورهاعلیرغم اینکه بهترین امکانات را داشتند از پذیرش بیماران سالخورده و پیر اجتناب کردند.

دکتر عباسی گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم های ظالمانه استکبار جهانی در بحران کرونا بسیار خوش درخشید و هیچ بیماری پشت درهای بیمارستان نماند و در مواقعی که با کمبود تخت مواجه بودیم سایر بخش های بیمارستانی به کووید اختصاص یافت.

وی ادامه داد: همکاران ما در سیستم بهداشت و درمان با ایثار و فداکاری و مشارکت در انجام مانورهای همدلانه باعث ثبت افتخاری در مدیریت همه گیری کرونا شدند.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که با هدف کنترل و مدیریت کووید ۱۹ به صورت محله و خانه محور با همکاری بسیج برگزار شد تاثیر بسیار زیادی در پیشگیری و بروز کرونا داشت.

سردار عوضعلی فقیری، معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز با بیان اینکه تکرار نام شهدا باید در جامعه رواج پیدا کند گفت: برگزاری یادواره شهدا، باعث می شود تا نام شهدا در جامعه رواج پیدا کند.

سردار فقیری گفت: شهدای ما در دوران دفاع مقدس، در دفاع از حرم و شهدای مدافع سلامت، روحیه اسلامی و ولایتی داشته و با شوقی که نسبت به انقلاب داشتند،خالصانه در خط مقدم بودند و راه انبیا را پیش رفتند.

وی تصریح کرد: شهدا هم خودشان بهره بردند و هم جامعه از آنها فیض بردند و هم اکنون مردم از راهی که این عزیزان رفتند الگو برداری میکنند.

 وی تاکید کرد: هر کجا فرهنگ جهاد و شهادت حاکم شد موفق شده و به اهداف خود رسیده ایم.

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: کار انقلابی به معنای بی‌نظمی نیست و پیشرفت در کارها فقط با نظم و انضباط ممکن است.

سردار فقیری گفت: اگر وصیت نامه شهدا را با دقت مطالعه کنیم متوجه خواهیم شد همه شهدا با یک تفکر و اندیشه انقلابی وصیت نامه خود را نوشته اند، در واقع وجه مشترک وصیت نامه همه شهدا فرهنگ و تفکر انقلابی و بسیجی بوده است.

وی افزود: نقش پیامبران در تکامل انسانها امری انکار ناپذیر است، پیامبران آمدند تا ما انسانها را از خود محورى نجات بخشیده و حیات جاوید را به اطلاع ما برسانند.
قابل به ذکر است مراسم فرشتگان آسمانی سلامت یادواره سردار شهید غلامعلی کفاش با حضور معاونین و مدیران دانشگاه، مدیرکل بنیاد شهید، معاون سپاه سلمان، رئیس بسیج جامعه پزشکی و سایر مسئولین صبح امروز دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ در سالن دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار و از خانواده شهدای مدافع سلامت و شهید مدافع حرم با اهدای لوح تقدیر و قدردانی شد.
 

برچسب ها: سپاه سلمان ، بسیج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار