مصرف ۴۵درصد انرژی کشور در ساختمان‌ها

۴۸ درصد انرژی کشور در بخش ساختمانی استفاده می‌شود.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی در چهارمین همایش ملی مدیریت انرژی در ساختمان به میزبانی اصفهان گفت: حدود ۴۵ درصد مصرف انرژی کشور مربوط به بخش ساختمان است.


حامد مانی فر با بیان اینکه از مجموعه حامل‌های انرژی شامل برق، گاز و فرآورده‌های نفتی، مصرف گاز سهم ۸۰ درصد دارد، افزود: در مبحث ۱۷ مقررات ملی ساختمان که مرتبط با لوله کشی گاز طبیعی است، تغییراتی از جمله تعویض و استفاده از بخاری‌هایی با بهره وری بالا در حال اعمال است.


او گفت: شدت مصرف انرژی در ایران ۳ تا ۴ برابر متوسط جهانی است و باید در این حوزه اصلاحاتی شود.


مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان و دبیر چهارمین همایش ملی مدیریت انرژی در ساختمان گفت: طبق مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان، برای ساختمان سازی در موضوع مصرف انرژی، الزام‌هایی باید رعایت شود و این دوره‌ها برای کسانی که عضو نظام مهندسی ساختمان هستند اجباری است.


علیرضا قاری قرآن افزود: ایجاد پایگاه‌های خاص مثل ساختمان‌های سبز در استان اصفهان از مباحثی است که در اجرای طرح‌های ساختمانی هنگام ساخت و نظارت در حال پیگیری است.

او گفت: مدیریت و ممیزی انرژی، مدل سازی و رتبه بندی ساختمان‌ها، انواع ساختمان‌های پایدار، کاربرد انرژی‌های تجدیدپذیر در ساختمان، معماری و شهرسازی پایدار، مصالح و تجهیزات نوین ساختمانی، نقش ساختمان‌های هوشمند در بهره وری انرژی و راهکار‌های توسعه از محور‌های این همایش ملی سه روزه است.


در چهارمین همایش ملی مدیریت انرژی و ساختمان، حدود هزار نفر به صورت حضوری و برخط آموزش‌های نوین را درخصوص بهره وری انرژی و محور‌های همایش فرا می‌گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.