۱۷۹ هزار زنجانی در غربالگری فشار خون و دیابت شرکت کردند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: تاکنون ۱۷۹ هزار نفر معادل ۲۳ درصد از جمعیت هدف استان در طرح غربالگری فشار خون و دیابت شرکت کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: تاکنون ۱۷۹ هزار نفر معادل ۲۳ درصد از جمعیت هدف استان در طرح غربالگری فشار خون و دیابت شرکت کردند که مشارکت بیشتر هم استانی‌ها نقش بسیار تعیین کننده‌ای در اجرای موفق آن دارد.

 تقلیو افزود: با توجه به برنامه ریزی انجام گرفته ۷۹۶ هزار و ۳۳۳ نفر از جمعیت هدف استان تحت پوشش طرح ملی غربالگری فشار خون و دیابت قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: اگرچه از هدفگذاری انجام شده در این زمینه عقب هستیم اما زنجان جزو ۶ استان اول کشور در اجرای این طرح است.

این مسوول ادامه داد: این طرح در استان همزمان با سراسر کشور در حال اجراست و گروه هدف این پویش، شهروندان ۱۸ سال به بالا و زنان باردار هستند.

تقیلو با تاکید بر مشارکت گروه های هدف در این طرح، ادامه داد: برای پیشبرد بهتر برنامه، تمامی مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه ها و خانه های بهداشت در شهرها و روستاهای استان آماده مراجعه شهروندان است.

وی اظهار داشت: برای اجرای این طرح، مراکز خدمات بهداشتی و درمانی در ساعات اداری فعال است و در صورت استقبال گروه های هدف در شیفت عصر نیز فعال می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه زمان اجرای این طرح از ۲۰ آبان تا ۱۵ دی‌ سال جاری تعیین شده است، گفت: تشخیص و کنترل زودهنگام دیابت و فشار خون اهمیت زیادی در کاهش میزان مرگ و میر دارد.

تقیلو، مهمترین هدف این برنامه را شناسایی افراد مبتلا به دیابت و فشار خون و مداخله برای پیشگیری از بیماری‌های ثانویه در این افراد ذکر کرد.

برچسب ها: فشار خون ، تست دیابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.