پذیرفته شدگان نهایی دانشگاه فرهنگیان حق انتخاب رشته در کنکور را ندارند

همزمان با آغاز ثبت نام در کنکور ۱۴۰۳، داوطلبانی که نوع آزمون خود را "متقاضی شـرکت در آزمون سراسری و آزمون دانشگاه فرهنگیان می‌باشم" انتخاب می‌کنند، در صورت قبولی نهایی حق انتخاب رشته در آزمون را ندارند.

بر اساس برنامه زمانی اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، ثبت نام در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و آزمون رشته‌های تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجائی در سال ۱۴۰۳ تا امروز شنبه ۱۱ آذر ماه ادامه خواهد داشت.

نوبت اول آزمون سراسری و آزمون متقاضیان رشته‌های تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجائی در روز‌های پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

سه گروه از داوطلبان دانشگاه فرهنگیان

گروه اول: داوطلبانی که نوع آزمون خود را "فقط متقاضی شرکت در آزمون دانشگاه فرهنگیان می‌باشم" انتخاب می‌کنند.

این گروه در صورت قبولی و یا عدم قبولی در آزمون پذیرش دانشجو - معلم، حق انتخاب رشته در رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را نخواهند داشت.

گروه دوم: داوطلبانی هستند که نوع آزمون خود را "متقاضی شـرکت در آزمون سراسری و آزمون دانشگاه فرهنگیان میباشم" انتخاب می‌کنند.

در صورت قبولی نهایی در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم، حق انتخاب رشته در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را ندارند، مگر اینکه در فرصت‌های قانونی انصراف دهند.

گروه سوم: ۴ گروه از داوطلبان  زیر مجاز بـه ثبت نام در آزمـون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم نیستند.

۱ -دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی

۲ -دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر

۳ -دانشجویان دارای تعهد در دستگاه‌های اجرایی کشور و بورسیه

۴ -متقاضیان استفاده از سهمیه بهیاری در گروه آزمایشی تجربی

اعلام نتایج پذیرفته شدگان آزمون اختصاصی دانشجو - معلم

نتایج پذیرفته شدگان آزمون اختصاصی دانشجو - معلم در سال ۱۴۰۳ قبل از انتخاب رشته آزمون سـراسـری اعلام خواهد شد و به پذیرفته شدگان این آزمون (دانشگاه فرهنگیان)، کارنامه ملاک عمل، برای انتخاب رشته نهایی در آزمون سـراسـری داده نخواهد شد.

بعد از اعلام نتایج نهایی آزمون اختصاصی دانشجو - معلم (دانشگاه فرهنگیان) مهلت چند روزه به پذیرفته شدگان داده می‌شود که چنانچه از قبولی خود در دانشگاه فرهنگیان منصـرف شدند، طبق ضوابطی که اعلام خواهد شد، با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش امکان انتخاب رشته در آزمون سـراسـری سال ۱۴۰۳ را داشته باشند.

کلیه اطلاعیه‌ها و امور مربوط به ثبت نام و هرگونه تغییر در ضوابط ثبت نام و شـرکت در آزمون سـراسـری سال ۱۴۰۳ و آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم، به صورت اطلاعیه رسمی از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور org.sanjesh.www و نشـریه پیک سنجش اعلام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار