از توقیف کالا‌ها و خودرو قاچاق تا کشف سرقت و دستگیری سارقان در فارس

مهم‌ترین حوادث ۱۱ آذرماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز شنبه ۱۱ آذرماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف بیش از ۱۶ میلیارد ریال کالای قاچاق از اتوبوس

فرمانده انتظامی لارستان از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۶ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی لارستان اظهار کرد: در جهت طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا، ماموران انتظامی لارستان هنگام کنترل خودرو‌های عمومی در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این اتوبوس ۷۳ عدد انواع لوازم دندان پزشکی، ۴۳۸ عدد ساعت مچی، ۸۵ کیلوگرم انبه، ۴۵۰ بوته گیاه بونسای جنسینگ و یک دستگاه بخاری ماشین خارجی قاچاق و بدون هرگونه مجوز قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش محموله قاچاق مکشوفه را ۱۶ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال برآورد کردند، اضافه کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

سرهنگ یوسفی، بر تلاش شبانه‌روزی پلیس در برخورد با قاچاق کالا و اخلالگران نظام اقتصادی تأکید کرد و از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در این زمینه را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

توقیف خودرو ۱۸ میلیارد ریالی قاچاق در خرمبید 

فرمانده انتظامی خرمبید گفت: در بازرسی از یک کامیون، یک دستگاه خودرو بی ام و قاچاق به ارزش ۱۸ میلیارد ریال در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ علی‌اکبر کریمی فرمانده انتظامی خرمبید بیان کرد: در جهت طرح برخورد با قاچاق، ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید جنتی‌فر این شهرستان هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از قسمت بار یک خودرو «بی ام و» خارجی قاچاق کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش آن را ۱۸ میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمبید تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و برای رسیدگی به دادسرا ارسال شد.

دستگیری سارق مرغداری در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از شناسایی و دستگیری سارق مرغداری در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی لارستان اظهار کرد: در پی سرقت از یک مرغداری در یکی از بخش‌های سطح شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران با بررسی دقیق محل سرقت و تحقیق کامل، موفق به شناسایی سارق و خیانت نگهبان مرغداری شدند.

سرهنگ یوسفی تصریح کرد: نگهبان مرغداری در تحقیقات اولیه پلیس به سرقت از مرغداری به مقدار ۱۰۰ قطعه مرغ زنده و فروش به مالخر اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد، از شهروندان خواست همواره هشدار‌های پلیس را در جهت پیشگیری از وقوع سرقت و محدود شدن دایره فعالیت سارقان مورد توجه و استفاده قرار داده و هرگونه مورد مشکوک را نیز از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستبند بر دست متهم

کشف ۷۸ راس گوسفند قاچاق در رستم 

فرمانده انتظامی رستم از کشف ۷۸ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در بازرسی از یک کامیون خبر داد.

سرهنگ سیدعبدالمحمد نازیدوک فرمانده انتظامی رستم بیان کرد: مأموران انتظامی یگان امداد این شهرستان هنگام کنترل محور‌های عبوری به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک شدند و آن را به لاین بازرسی هدایت کردند.

او با بیان اینکه مأموران در بازرسی از این خودرو، ۷۸ رأس گوسفند که بدون مجوز از دامپزشکی بود کشف کردند، افزود: کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

سرهنگ نازیدوک با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از بیماری‌های خطرناک قابل سرایت، در واقع مشترک بین دام و انسان است، جابه جایی و نقل و انتقال اینگونه احشام بدون مجوز بهداشتی می‌تواند سلامت شهروندان را به مخاطره بیندازد.

آتش مواد افیونی توسط پلیس خاموش شد

فرمانده انتظامی فسا گفت: قاچاقچی مواد مخدری که هنگام دستگیری، قصد سوختن خودرو حامل تریاک را داشت، ناکام ماند.

سرهنگ فرهاد آراوند فرمانده انتظامی فسا اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فسا هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی، به یک خودرو پراید مشکوک شدند و با علائم هشداری دستور توقف آن را صادر کردند.

او ادامه داد: راننده بدون توجه به ایست پلیس با سرعت زیاد در خلاف جهت حرکت کرده و پس از لحظاتی تعقیب و گریز، از خودرو پیاده و با آتش زدن آن، اقدام به فرار کرد.

این مقام انتظامی افزود: افسران پلیس ضمن اطفای آتش خودرو، متهم نیز دستگیر شد و در بازرسی از آن، ۴۹ کیلوگرم مواد افیونی از نوع تریاک را کشف و ضبط کردند.

سرهنگ آراوند با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، تصریح کرد: اعتیاد بلای خانمان سوزی است که دفع آن جز با مشارکت و همکاری مردم و برخورد قاطع با سودجویان سوداگر مرگ ممکن نیست.

کشف خودرو مسروقه در قیروکارزین

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین از کشف یک دستگاه خودرو مسروقه خبر داد. 

سرهنگ علیرضا اوریادی کشکولی جانشین فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین بیان کرد: در پی وقوع سرقت یک دستگاه وانت پیکان در حوزه کلانتری ۲۷ گلستان شیراز، پس از اطلاع از ورود آن به حوزه این شهرستان، ماموران انتظامی با اقدامات فنی هنگام گشت‌زنی موفق به شناسایی و توقیف خودرو مسروقه شدند.

او با بیان اینکه راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، به شهروندان توصیه کرد وسایط نقلیه خود را به سیستم‌های پیشگیری از سرقت مجهز کنید و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

اجرای طرح جمع آوری معتادان در کوه‌چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار گفت: در جهت طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر، ۲۴ نفر معتاد جمع آوری و تحویل کمپ شدند.

سرهنگ حسینعلی شیروانی فرمانده انتظامی کوه‌چنار بیان کرد: طرح جمع آوری معتادان متجاهر و پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر در سطح شهر کوه‌چنار به صورت مستمر در دستور کار قرار گرفت.

او با بیان اینکه با تلاش همه جانبه و گسترده مأموران انتظامی، ۲۴ معتاد متجاهر جمع آوری شد، گفت: معتادان پس از سیر مراحل قانونی جهت باز پروری به کمپ معرفی شدند.

دستگیری سارقان اماکن خصوصی و دولتی در داراب

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری سارقان اماکن خصوصی و دولتی و کشف ۱۶ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب بیان کرد: در پی وقوع چند ‏فقره سرقت از اماکن خصوصی و دولتی در سطح شهرستان، تلاش برای دستگیری سارق یا سارقان ‏در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او تصریح کرد: ماموران با تحقیقات میدانی و کار دقیق پلیسی، موفق به شناسایی ۲ نفر سارق در یکی محلات این شهرستان شدند و پس از هماهنگی قضایی، آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند. ‏

سرهنگ نوشاد یادآور شد: این سارقان سابقه دار در تحقیقات تکمیلی پلیس چاره‌ای به جز بیان حقیقت نداشتند و به ۱۶ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره، معابر و اماکن دولتی اقرار کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تلاش ماموران جهت شناسایی و دستگیری فردی که در خرید اموال مسروقه با این سارقان همکاری داشته است ادامه دارد، افزود: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

اعتراف به ۸ فقره سرقت از باغات در جهرم

سرپرست فرمانده انتظامی جهرم از شناسایی و دستگیری سارق باغ‌های حومه این شهرستان با اعتراف به ۸ فقره سرقت، خبر داد. 

سرهنگ علی‌اصغر محمدپور سرپرست فرمانده انتظامی جهرم بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از مزارع و باغات در مناطقی از شهرستان جهرم، رسیدگی به موضوع در جهت شناسایی و دستگیری عامل این سرقت‌ها در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: در این رابطه یک سارق سابقه دار مزارع و باغات شناسایی و در عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرپرست فرماندهی انتظامی جهرم تصریح کرد: متهم دستگیر شده پس از انتقال به مقر انتظامی و در تحقیقات اولیه به ۸ فقره سرقت اموال باغداران و کشاورزان اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شد.

سرهنگ محمد پور به کشاورزان و باغداران توصیه کرد: ضمن توجه به هشدار‌های پلیسی تا حد امکان از قرار دادن وسایل و تجهیزات کشاورزی با ارزش در اماکن بدون حفاظ ایمن خودداری و آن‌ها را در محلی امن نگهداری کنند.

عاقبت متهم

کشف لاشه ۲ راس پازن کوهی و دستگیری شکارچیان 

سرپرست فرماندهی انتظامی جهرم از کشف ۲ لاشه پازن کوهی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی‌اصغر محمدپور سرپرست فرماندهی انتظامی جهرم بیان کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی با همکاری عوامل بسیج هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در بلوار مطهری به یک سواری مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از خودرو مورد نظر یک قبضه سلاح شکاری، ۱۴ عدد فشنگ مربوطه، ۲ عدد بی سیم دستی و ۵ عدد چاقو به همراه ۲ لاشه پازن کوهی کشف شد.

سرپرست فرماندهی انتظامی جهرم با بیان اینکه در این رابطه ۳ نفر دستگیر و با تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند، از شهروندان خواست در جهت حفظ محیط زیست و جلوگیری از شکار و انقراض نسل حیوانات کمیاب، هرگونه اقدام متجاوزانه به حریم این جانداران را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

کشف موتورسیکلت‌های مسروقه در پارکینگ خصوصی کوه چنار

فرمانده انتظامی کوهچنار از کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه در پارکینگ اختصاصی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ دوم حسینعلی شیروانی فرمانده انتظامی کوهچنار بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان در اجرای طرح سرکشی و کنترل پارکینگ وسایط نقلیه توقیفی، ۲ دستگاه موتورسیکلت که شماره تنه و موتور آن مخدوش شده بود را مورد بررسی قرار دادند.

او ادامه داد: با بررسی علمی مشخص شد موتورسیکلت‌ها سابقه سرقت از شهرستان کازرون دارند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری سارقان با جدیت ادامه دارد، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از وجود هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار