از توقیف کالای قاچاق تا دستگیری سارقان و اراذل و اوباش در فارس

مهم‌ترین حوادث ۸ آذرماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز چهارشنبه ۸ آذرماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف اتوبوس حامل کالای قاچاق در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی کازرون اظهار کرد: مأموران انتظامی پاسگاه‌های کنارتخته و کمارج این شهرستان، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه اتوبوس مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این اتوبوس، تعداد زیادی کالای قاچاق شامل؛ پوشاک، لوازم آشپزخانه، لوازم خانگی و لوازم جانبی خودرو کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اشاره به دستگیری یک متهم در این خصوص، افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش کالا‌های مکشوفه، ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

برقراری بیش از ۲ میلیون تماس تلفنی با مرکز تلفن ۱۱۰ استان فارس 

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: در ۸ ماهه نخست امسال، ۲ میلیون و ۴۵۱ هزار و ۲۸۵ تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برقرار شده است. 

سرهنگ محمد عبادی نژاد معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان فارس اظهار کرد: سامانه تلفنی ۱۱۰ با هدف خدمات رسانی سریع‌تر و بهتر، ارتقای امنیت و کسب رضایت مردم راه اندازی شده و می‌طلبد شهروندان با گزارش به موقع اخبار و اطلاعات، خود را در تامین امنیت شریک کنند.

او افزود: با توجه به افزایش روزمره تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و تنوع و فراوانی مأموریت‌های فراجا، مأموریت‌های پلیس در این حوزه به بخش‌های فوریتی و غیرفوریتی تقسیم می‌شود.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان فارس اضافه کرد: مواردی همچون وقوع قتل، نزاع، درگیری، تصادفات، سرقت مسلحانه یا زورگیری، مرگ مشکوک، شرارت و موارد این چنینی از وقایع فوریتی و مواردی همچون سرقت‌های مربوط به زمان گذشته، جرائم مالی مانند خیانت در امانت، جعل اسناد و مواردی که نیاز به بررسی و تحقیقات بیشتر یا هماهنگی قضائی دارند، از وقایع غیر فوریتی محسوب می‌شوند.

سرهنگ عبادی نژاد گفت: شهروندان با توجه به این موضوع و فراوانی مأموریت‌های پلیس، از تماس‌های غیرضروری و یا ایجاد مزاحمت و مشغول کردن تلفن ۱۱۰ خودداری کنند تا مأموران انتظامی بتوانند در اسرع وقت مأموریت‌های فوریتی را انجام دهند.

او تصریح کرد: در ۸ ماهه نخست امسال، ۲ میلیون و ۴۵۱ هزار و ۲۸۵ تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برقرار شده است که از این تعداد، حدود ۴۰ درصد عملیاتی شده است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: مابقی تماس‌های برقرار شده با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در این بازده زمانی، راهنمایی و ارشاد و یا مزاحمت و غیرقابل رسیدگی بوده است.

سرهنگ عبادی نژاد از فعالیت سامانه پیامکی ۱۱۰۷۱ برای ارتباط افراد ناشنوا و سخت گویش با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ در این مرکز خبر داد و تصریح کرد: این سامانه پیامکی در جهت ارائه خدمات انتظامی به افراد ناشنوا و سخت گویش راه اندازی شده و آماده ارائه خدمات انتظامی به این افراد است.

او افزود: در این رابطه شهروندانی که نیاز به حضور پلیس و امدادخواهی داشته باشند ولی امکان برقراری تماس و مکالمه برای آن‌ها مقدور نباشد، می‌توانند با ارسال موضوع مورد نظر و آدرس خود به سامانه پیامکی ۱۱۰۷۱ از پلیس کمک خواسته و کاربران ۱۱۰ نیز با جدیت و تلاش مضاعفی برای رسیدگی به نیاز‌های این امدادخواهان عمل خواهند کرد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برای دریافت نیاز‌های پلیسی و همکاری اطلاعاتی شما، به صورت شبانه روزی آماده است. 

یکی از اراذل و اوباش رستم زمین گیر شد

فرمانده انتظامی رستم از شناسایی و دستگیری یکی از اراذل و اوباش در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ سید عبدالمحمد نازیدوک فرمانده انتظامی رستم اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت مجرمانه یکی از اراذل و اوباش و سلب آرامش و آسایش مردم، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، مخفیگاه این فرد شناسایی و مأموران انتظامی با هماهنگی مرجع قضائی به مکان مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان رستم با بیان اینکه در یک عملیات غافلگیرانه این شرور دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: پلیس به هیچ وجه اجازه خودنمایی و عرض اندام به مخلان نظم و امنیت عمومی را نخواهد داد.

عاقبت متهم

کشف ۵ دستگاه موتورسیکلت سرقتی در داراب 

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۵ دستگاه موتورسیکلت سرقتی و دستگیری سارق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب بیان کرد: در جهت طرح عملیاتی تشدید مبارزه با سرقت، ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ با اشراف اطلاعاتی، موفق به شناسایی سارق حرفه‌ای وسایل نقلیه در این شهرستان شدند.

او افزود: با هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه متهم شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر شد که در تحقیقات پلیس به سرقت ۵ دستگاه موتورسیکلت مسروقه اعتراف کرد.

سرهنگ نوشاد اضافه کرد: در ادامه این عملیات ماموران موفق شدند موتورسیکلت‌های مسروقه را که متهم آن‌ها را در نقاط مختلفی از شهرستان مخفی کرده بود و قصد داشتند با تغییر قطعات اصلی آن‌ها را به فروش برساند، کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با اشاره به اینکه رعایت نکات ایمنی و هشدار‌های انتظامی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از سرقت به شمار می‌رود، گفت: سهل انگاری مالکان وسایل نقلیه و رعایت نکردن نکات امنیتی از عوامل زمینه ساز سرقت است و شهروندان هشدار‌های پلیس را جدی بگیرند.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در استهبان 

فرمانده انتظامی استهبان از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی طی آبان ماه امسال در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ حسین اکبرپور فرمانده انتظامی استهبان اظهار کرد: طرح ارتقای امنیت اجتماعی آبان ماه با همکاری یگان‌های انتظامی در سطح شهرستان استهبان اجرا شد.

او افزود: ماموران در اجرای این طرح ۱۶ کیلو و ۴۵۶ گرم انواع مواد مخدر را کشف و ۲۹ نفر معتاد، ۳ نفر قاچاقچی و ۱۷ نفر خرده فروش مواد مخدر را دستگیر کردند.

سرهنگ اکبرپور توقیف ۳۷ دستگاه موتورسیکلت و ۷ دستگاه خودرو متخلف و مزاحم، کشف ۱۷ فقره سرقت و دستگیری ۸ نفر سارق و کشف ۲ هزار و ۲۸۰ نخ سیگار قاچاق و دستگیری یک متهم را از دیگر نتایج اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: تلفن ۱۱۰ در همه ساعات شبانه روز آماده دریافت هرگونه گزارش از سوی شهروندان است.

کشف موتورسیکلت سرقتی در شهرستان کوار 

فرمانده انتظامی کوار از کشف یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ سیدرحمان هاشمی فرمانده انتظامی کوار بیان کرد: ماموران کلانتری مرکزی کوار هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت که در خیابان پارک شده بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

او افزود: در بررسی‌های اولیه و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد که موتورسیکلت مسروقه و سابقه سرقت دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق ادامه دارد، اضافه کرد: شهروندان هشدار‌ها و آموزش‌های پلیس را جدی گرفته و به منظور جلوگیری از وقوع پدیده نابهنجار سرقت، ضمن استفاده از تجهیزات بازدارنده و رعایت نکات ایمنی، در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

کشف احشام قاچاق در مهر 

فرمانده انتظامی مهر از توقیف یک دستگاه وانت نیسان حامل ۱۸ رأس احشام قاچاق در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ بهادر رزمجویی فرمانده انتظامی مهر اظهار کرد: در جهت طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تشدید برخورد با قاچاقچیان، ماموران انتظامی بخش گله دار هنگام گشت‌زنی در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه وانت پراید حامل احشام مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او تصریح کرد: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این خودرو حامل ۱۸ رأس گوسفند قاچاق است که در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سارق احشام با ۷ فقره سرقت در آباده دستگیر شد 

فرمانده انتظامی آباده از دستگیری سارق احشام و کشف ۷ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی آباده بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در حوزه شهرستان آباده، موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران با تحقیقات پلیسی و گشت زنی‌های هدفمند موفق شدند یک سارق حرفه‌ای را در این خصوص شناسایی و با هماهنگی قضائی وی را در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ مسعودی با بیان اینکه سارق در بازجویی‌های اولیه به ۷ فقره سرقت گوسفند اقرار کرد، عنوان داشت: سارق تحویل مرجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گریز، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ اعلام تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

دستبند بر دست متهم

دستگیری سارق اماکن خصوصی در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از شناسایی و دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح حوزه استحفاظی پاسگاه انتظامی ابرج، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی و همچنین بررسی صحنه‌های سرقت، ماموران انتظامی در این خصوص یک سارق را شناسایی و او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با بیان اینکه متهم در تحقیقات پلیسی به ۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کرد، افزود: سارق پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار