وزیر کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مسئولیت اجرای قانون هوای پاک با سازمان حفاظت محیط زیست است

وحیدی گفت: مسئولیت اجرای قانون هوای پاک با سازمان حفاظت محیط زیست است، اما یکی از موضوعاتی که در دستورکار وزارت کشور قرار دارد حمل‌ونقل عمومی است.

احمد وحیدی، وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اقدامات وزارت کشور برای اجرای قانون هوای پاک گفت: مسئولیت اجرای قانون هوای پاک با سازمان حفاظت محیط زیست است، اما یکی از موضوعاتی که در دستورکار وزارت کشور قرار دارد حمل‌ونقل عمومی است.

وزیر کشور تصربح کرد: برای حمل‌ونقل عمومی از سال گذشته اقدام کردیم و متناسب با ظرفیتی که تولیدکنندگان داخلی دارند برای حمل‌ونقل عمومی چه از حیث اتوبوس، واگن و مترو تلاش شده که الان دولت با منابع خوبی که اختصاص داده، کمک می‌کند تا مترو‌ها راه بیفتد و بتوانیم آن مقدار از آلودگی که ناشی از حمل‌ونقل عمومی است را جبران کنیم.

وی ادامه داد: این موضوع در دستورکار جدی وزارت کشور هم در سال گذشته و هم در امسال بوده و این کار به‌طور جدی دنبال می‌شود، اما به‌طور طبیعی زمان می‌برد، چون تامین مترو‌ها مقداری زمان‌بر است.

وحیدی اظهار کرد: اتوبوس‌ها و ماشین‌های برقی تولید داخل، ماه‌هاست که در دستورکار جدی وزارت صمت قرار دارد البته بخشی را ممکن است ناچار باشیم برای کمک به این وضعیت از واردات تامین کنیم، اما ترجیح ما این است که بیشتر تولید داخل باشد تا واردات، اما ممکن است برای جبران بعضی از مسائل آلودگی ناچار باشیم که مقداری واردات انجام شود که این موضوع در دستورکار، بررسی و اقدام است.

وزیر کشور بیان کرد: در حوزه منابع غیرمتحرک در چند استان بحث شده و تلاش بر این است منابع غیرمتحرکی که آلایندگی ایجاد می‌کنند از‌جمله پالایشگاه‌هایی که مازوت‌سوزی می‌کنند این امر را به حداقل برسانند و باید این موضوع را حل‌وفصل کنیم البته حوزه‌های دانش‌بنیان هم وجود دارد که باید از نظر مسائل دانش‌بنیان در حوزه آلودگی و جبران آن کار کرد.

وی گفت: طرح‌های مختلفی در این حوزه مطرح شده، اما به هر حال کارآیی آن‌ها خیلی در عمل روشن نیست لذا امیدواریم فعالیت‌های دانش‌بنیان بتواند کمک کند تا بتوانیم بحث آلودگی هوا را دنبال کنیم مع‌هذا با توجه به اینکه مسئولیت این امر با سازمان محیط زیست است بهتر است این سوال را از این سازمان پرسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۷ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
تا نباشد چوب تر مشکل آلودگی ووترافیک حل نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
یه مشت خزعبلات وجفنگیات رو اسمشو گذاشتن قانون هوای پاک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
خوبه دیگه حالا که هوا آلوده شده ملت دارن خفه میشن از گردن خودتون باز کنید بندازید گردن یکی دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
اتوبوسها فرسوده ،کارخانه ها فرسوده،کیفیت بنزین وگازوئیل در حد پائین،هرکی در دفاع از محیط زیست حرف میزنه توی زندانه،چی داری میگی مردک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
کشور را به یک زباله تبدیل کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
مسولین ما فقط مسولیت سینه زدن برای غزه رو دارند و بعد از اون دزدی و دیگر هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
شورا و شهرداری تهران مملکتو به فنا دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
قانون هوای پاک = قانون هوای کثیف
آخرین اخبار