امضای تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت آبفا و دانشگاه کردستان

تفاهم‌نامه همکاری مشترک در زمینه آب و فاضلاب میان دانشگاه کردستان و شرکت آبفا استان کردستان به امضا رسید.

تاهم‌نامه همکاری میان شرکت آبفا و دانشگاه کردستان با حضور دکتر قادرزاده رئیس دانشگاه کردستان، احمد سیاحی مدیرکل دفتر تحقیقات، توسعه فناوری و ارتباط با صنعت شرکت مهندسی آبفا کشور، محمد فرهاد مدیرعامل شرکت آبفا کردستان به امضا رسید.

 دکتر حامد قادرزاده رئیس دانشگاه کردستان  در این مراسم توجه به اقتصاد آب و آب مجازی را از نیاز‌های امروز عنوان کرد و گفت: ما آب را فقط از طریق بین‌حوزه‌ای از دست نمی‌دهیم بلکه روزانه از استان ما صد‌ها تن یونجه، کاه و شبدر خارج شده و به کشور‌های عربی فرستاده می‌شود و این جزو صادرات آب مجازی است و باید به این امر نیز توجه کرد.

رئیس دانشگاه کردستان بیان داشت: سرمایه‌های ما نیرو‌های جوانی بوده که در اختیار دانشگاه هستند و با این نیرو‌ها می‌توانیم زبان مشترک مناسبی با دستگاه‌های اجرایی کشور داشته باشیم.

وی خواستار هم افزایی بیشتر بین دانشگاه و صنعت شد و خاطر نشان کرد: امضای تفاهم‌نامه باید در نهایت موجب ایجاد منفعت برای مردم و عبور از تنگنا‌ها شود و تنها نباید به امضا کردن تفاهم‌نامه بسنده کرد.

 مدیرکل دفتر تحقیقات، توسعه فناوری و ارتباط با صنعت شرکت مهندسی آبفا کشور نیز با اشاره به انعقاد قرارداد همکاری با دانشگاه‌های مختلف کشور آن را امری مبارک و از الزامات صنعت آب و فاضلاب عنوان کرد.

 دکتر سیاحی اظهار داشت: پرداخت بیشتر به مباحث کمبود آب، حفظ و حراست از منابع آبی در برابر آلودگی‌ها، تبیین فرهنگ مصرف بهینه آب و انتقال دانش و فناوری، مهمترین انتظارات صنعت آب و فاضلاب از دانشگاه در چهارچوب این‌تفاهم‌نامه است.

سیاحی با تاکید بر اینکه از نخبگان دانشگاهی در صنعت آب استفاده می‌کنیم، گفت: باید درک درستی میان دانشگاه و شرکت‌های آب و فاضلاب به وجود بیاید.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان نیز با بیان اینکه منابع آبی همواره در معرض تهدید آلودگی قرار دارند، گفت: برقراری ارتباط مطلوب میان صنعت و دانشگاه موجب می‌شود تا با کمک دانشگاه از چالش‌ها سریعتر گذر کنیم.

فرهاد خاطرنشان کرد: در راستای این تفاهم‌نامه امکانات شرکت آب و فاضلاب در اختیار اساتید و دانشجویان دانشگاه کردستان برای کمک به شرکت آبفا قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.