مدیر عامل ستاد معاینه خودروهای تهران گفت: ناوگان سنگین به علت فرسودگی و عدم پایداری در حفظ شرایط مورد تایید در مراکز معاینه فنی، نیاز به کنترل مضاعف در سطح شهر دارند.

شادی مالکی مدیر عامل ستاد معاینه فنی در خصوص دلایل اجرای این طرح با تشدید آلودگی هوا در شهر تهران توضیح داد: بنا بر آخرین سیاهه انتشار شهرداری تهران منابع متحرک در تولید آلاینده‌های گازی سهم ۸۳ درصدی و در تولید ذرات معلق سهم ۶۱ درصدی دارند که با توجه به سهم عمده این منابع در ایجاد آلودگی شهر تهران اجرای طرح‌هایی برای پایش مستمر این ناوگان مورد نیاز است. در همین راستا این ستاد در برنامه‌ای مشترک با پلیس راهور تهران بزرگ نسبت به راه اندازی مجدد واحد‌های کنترل کنار جاده‌ای جهت پایش وضعیت آلایندگی خودرو‌های سنگین و سبک اقدام نموده است.

مدیر عامل ستاد معاینه فنی در توضیح نحوه اجرای این طرح مشترک اظهار داشت: در این طرح خودرو‌ها که در شهر تردد می‌نمایند به صورت تصادفی متوقف و با استفاده از تجهیزات میزان آلایندگی آن اندازه گیری می‌شود. در این بررسی، خودرو‌های آلاینده و دودزا توسط پلیس راهور جریمه و با کنترل آنلاین معاینه فنی آنان، در صورت صحت معاینه فنی و مردودی در آزمون نسبت به ابطال آن اقدام می‌گردد.  

وی در توضیح این مسئله که چه خودرو‌هایی شامل این طرح می‌شوند افزود: حسب هماهنگی انجام شده با پلیس راهور تهران بزرگ در این طرح کلیه خودرو‌های سبک و سنگین مورد ارزیابی و کنترل قرار می‌گیرند. درسنوات گذشته این طرح تنها برای خودرو‌های سنگین اجرا می‌گردید که از امسال با توجه به طرح ابطال معاینه فنی خودرو‌های دودزا و دارای نقص فنی توسط پلیس خودرو‌های سبک نیز کنترل می‌شوند. البته ناوگان سنگین به علت فرسودگی و عدم پایداری در حفظ شرایط مورد تایید در مراکز معاینه فنی که در بحث آلایندگی حدود آن توسط سازمان حفاظت محیط زیست تعیین می‌شود نیاز به کنترل مضاعف دارند.

مالکی در خصوص نحوه پایش خودرو‌ها توسط این واحد‌ها توضیح داد:این خودرو‌ها مجهز به تجهیزات آزمون آلایندگی جهت خودرو‌های سبک و سنگین بوده و کارشناسان پس از کنترل وضعیت انتشار آلایندگی، مواردی از ظاهر وسیله نقلیه که مربوط به ایمنی است نظیر سلامت چراغ‌های اخطار، کمربند ایمنی، نداشتن روغن سوزی (دود آبی)، وضعیت لاستیک ها... را به صورت چشمی کنترل می‌نمایند. در نهایت معاینه فنی وسیله نقلیه در صورت داشتن هرگونه نقص یا تغییر در وضعیت ظاهری و فنی که موجب کاهش ایمنی یا انتشار بیش از حد مجاز گاز‌های آلاینده هوا و صدا می‌شود توسط پلیس ابطال می‌گردد.

برچسب ها: راهور ، تصادف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۴:۱۲ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
یعنی ناز شست دارید که چطوری ای سوراخها را برای جبران خالی بودن خزانه و خالی کردن جیب مردم پیدا می‌کنید بابا از چند جا از جیب مردم می‌خورید و دست میکنید به جیب مردم بخدا مردم نون شب ندارن بخدا موندن در معیشت
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۰:۲۴ ۲۲ آذر ۱۴۰۲
اینقدر توی این مملکت ازهرتصمیم تازه ای اختلاس یا فسادمالی درست شده که اگه بگید کناره جاده به مردم آب آشامیدنی میدهیم آدم شکش به فسادمالی میبره اصلا شماها هیچ کاری برای مردم نکنید مردم راحت ترن..همش فکرای آبکی وتصمیمات الکی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
کاسبی جدید برای خالی کردن جیب مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
وقتی هزینه تعمیر موتور متعلق ۲۰ملیون باشه و طرف برای جور کردن اجاره خونش لنگه و صبح تا شب دنده ای صد تا یه غاز عوض میکنه.عشقو عاشقی سیخی چند.شما اول برید وضع زندگی مردم رو نگاه کنید.بعدش دنبال انضباط باشید..
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۱۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
به نظر شما خاورهای مدل 50تا60چطور معاینه فنی دارند اصلا دود نمیکنند ?فقط از هرخیابان رد شوند همه خفه میشوند
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۱:۵۰ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
بیاید به جای گیر دادن به ماشین مردم که دارن خرج خونواده رو میده به اشغال سوزی کهریزک برسید که تو کمربندی دوم هر روز ده تن اشغال رو میسوزونن این بیشتر آلودگی داره یا ماشین
Iran (Islamic Republic of)
خفه شو
۰۷:۱۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
خودرو های ایرانی دو برابر خودرو های خارجی مصرف سوخت و آلودگی دارن از همه طریق میخواین پول از مردم بگیرید به فکر آلودگی و مردم بودن شما مردم هستین
Iran (Islamic Republic of)
خفه شو
۰۷:۱۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
خودرو های ایرانی دو برابر خودرو های خارجی مصرف سوخت و آلودگی دارن از همه طریق میخواین پول از مردم بگیرید به فکر آلودگی و مردم بودن شما مردم هستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
گازوئیل کمترین آلایندگی رو داره بنزین خیلی بیشتره و خودرو های برقی که برای تولید برقش نیاز به سوزاندن مازوت هست و در حال حاضر وسایل برقی بیشترین آلایندگی رو دارن موتور خانه ها و پکیج ها ب ق و گاز زیادی مصرف میکنن بهترین گزینه بخاری هست بل مصرف کم و تهویه محیط و ضدعفونی هوای محیط اما همه چیز بر عکس گفته میشه
Iran (Islamic Republic of)
ق ر
۲۲:۲۹ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
بخاطر مردم یا درآمدزایی دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
فلاکس چای توماشین باشه چی توقیف میشا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
بنظرم باید دولت بودجه ای برا تاسیس مراکزی که تعویض متور با الایندگی کمتر خودروهایی که با سن بالا تردد میکنن باشه البته با نظر کارشناسی و همکاری مالک وسیله به دلیل قیمت بالا خودروی صفر کیلومتر که راننده شبانه روز باید کار کنه تا نفس میکشه قسط پرداخت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
یعنی با این همه ادعا نمیشه یه کار ضربتی برای ماشینها کرد؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
انحلالی که درمقابل نساجی کم آورد باید هم اول باشه
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی
۱۳:۲۵ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
اولا بیشترین سهم از آلودگی به شرکتها و نیروگاهها می رسه چونکه همه تجهیزاتشون فرسوده شده کل درآمد ملت بیچاره هم که به حماس و سوریه و لبنان و یمن وغیره و غیره داده میشه بنزین تولیدی خودتون تو سطح جهانی به بدترین حدش رسیده بهترین نخبه دنیا که اولین خودرو هیبرید رو تو ایران درست کرد همین خانم ابتکار با تولیدش مخالفت کرد
۱۲
آخرین اخبار