آلودگی شدید هوای پاکستان کودکان را راهی بیمارستان کرد

در پی کاهش شدید کیفیت هوا در شهر لاهور پاکستان، بخش اطفال بیمارستان‌ها مملو از کودکان با مشکلات تنفسی شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اورژانس اطفال بیمارستان دولتی «لاهور» پاکستان مملو از والدینی است که کودکان بیمار خود را در آغوش گرفته‌اند.

به گزارش رویترز، در پی آلودگی شدید هوا در دومین شهر پرجمعیت پاکستان، این هفته بسیاری از والدین برای معالجه کودکان خود در بیمارستان صف کشیدند. 

مقامات بهداشتی پاکستان تخمین می‌زنند که حداقل ۵۰ درصد افزایش شمار کودکان بیمار، به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از کیفیت بد هوا در ماه گذشته بوده است.

لاهور، که در گذشته به عنوان شهر باغ‌ها شناخته می‌شد، اکنون با مه دود سمی آکنده شده است. این شهر سال گذشته نیز به عنوان بدترین شهر جهان از نظر کیفیت هوا معرفی شد. بر اساس گزارش گروه سوئیسی «آی‌کیو ایر» از ۳۰ روز گذشته، ۲۴ روز کیفیت هوای این شهر در سطح «خطرناک» یا «بسیار ناسالم» بوده است.

در حال حاضر، این شهر ۱۱ میلیونی که پایتخت فرهنگی پاکستان محسوب می‌شود، در مه غلیظی پوشیده شده است که تا حدی نور خورشید را مسدود کرده و خیابان‌ها را در شب با مه می‌پوشاند. این مشکل در ماه‌های سرد شدیدتر می‌شود، زیرا وارونگی دما از بالا آمدن لایه‌ای از هوای گرم جلوگیری کرده و آلاینده‌ها را نزدیک به زمین نگه می‌دارد.

آژانس کودکان سازمان ملل می‌گوید آلودگی هوا در سطح جهان منجر به مرگ ۱۵۴ هزار کودک زیر پنج سال در سال ۲۰۱۹ شده است. در پاکستان نیز آلودگی هوا یکی از پنج علت اصلی مرگ و میر در میان کل جمعیت است و کودکان خردسال به همراه افراد مسن شدیدترین آسیب را می‌بینند.

گفته می‌شود فعالیت‌های ساختمانی و صنعتی و همچنین سوخت بی‌کیفیت وسایل نقلیه از جمله دلایل اصلی آلودگی هوا در پاکستان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار