۷۵ درصد مدیران و کارکنان ادارات خلیل‌آباد خراسان رضوی بومی نیستند

سرپرست فرمانداری خلیل آباد گفت: ۸۰ درصد از مدیران و ۷۵ درصد از کارکنان دستگاههای اجرایی، خدماتی و نهادهای انقلابی خلیل آباد بومی این شهرستان نبوده و در شهرستانهای اطراف سکونت دارند.

محمدرضا خوشنویس گفت: بومی نبودن مدیران و کارکنان در شهرستانهای تازه تاسیس موضوع قریبی نیست اما از تاسیس و استقلال خلیل آباد نزدیک به ۲ دهه می گذرد، اما هنوز نیروهای بومی در این شهرستان برسرکار نیامده اند.

وی بیان کرد: متاسفانه در زمان تعیین مدیران و جذب کارکنان برای خلیل آباد، بومی گزینی صورت نگرفته لذا شاهد هستیم پاسخگویی ادارات تنها در ساعات اداری است و سپس بسیاری از مدیران و کارکنان ظهر عازم کاشمر یا بردسکن می شوند.

سرپرست فرمانداری خلیل آباد اظهار کرد: نزدیک به ۷۰ دستگاه اداری و اجرایی و نهاد انقلابی در شهرستان فعالیت دارند که با توجه به تاسیس این شهرستان در سال ۸۲ اما هنوز هم اداره امور آب، شرکت فرآورده های نفتی و هلال احمر در این شهرستان حتی نماینده هم ندارند.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن قول افتتاح دفتر مستقل تا یک ماه دیگر را داده است گفت: به عنوان نمونه اداره مهم راه و شهرسازی نماینده ای در خلیل آباد دارد ولی از آنجایی که نماینده یاد شده بدون اختیارات و اجازه امضا است، در عمل حضور او مانند یک نامه رسان (و نه یک نماینده قانونی) است و فرآیندهای اداری یاد شده در کاشمر صورت می گیرد.

خوشنویس بیان کرد: در سالهای قبل خلیل آباد دارای دادستان و دادگستری مستقل بوده است، در حال حاضر امور قضایی جمعیت ۶۰ هزار نفری خلیل آباد در قالب یک حوزه قضایی انجام می شود که این حوزه مختص محدوده ای به اندازه یک "بخشداری" است.

سرپرست فرمانداری خلیل آباد بیان داشت: متاسفانه به نظر می رسد مردم، مسوولان و کارکنان ادارات در خلیل آباد هنوز استقلال شهرستان را باور ندارند و خود را وابسته به کاشمر می دانند و این موضوع در حقیقت به عنوان یک باور اشتباه اجتماعی و فرهنگی در اذهان عموم جامعه رسوخ کرده است.

شهرستان خلیل آباد با ۶۰ هزار نفر جمعیت و هزار و ۱۲۰ کیلومتر مربع وسعت، ۲ شهر خلیل آباد و "کندر" و ۲۴ روستای دارای دهیاری در فاصله ۲۵۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد. ۳۳ هزار نفر از جمعیت این شهرستان در روستاها سکونت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار