مجلس شورای اسلامی، اولین بودجه برنامه هفتم را به‌دلیل ایراداتی که داشت به دولت پس داد.

صبح دیروز کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس شورای اسلامی بررسی شد که در نهایت نمایندگان مجلس با ۹۱ رأی موافق، ۱۲۷ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۵ نماینده حاضر در صحن با آن مخالفت کردند.

پس از رای‌گیری محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: براساس آیین‌نامه داخلی مجلس، دولت هفت روز فرصت دارد اصلاحات را انجام دهد و لایحه را به مجلس بازگرداند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من از آقای منظور و دوستانمان در دولت خواهشی دارم؛ با توجه به اینکه وقت ما تنگ است، برخی دوستان که حرف از دو دوازدهم می‌زنند، این مسئله اصلا به مصلحت نیست.

محمدباقر قالیباف

وی تصریح کرد: ما باید بودجه ۱۴۰۳ به عنوان سال اول برنامه هفتم را محکم و دقیق به سرانجام برسانیم لذا خواهش من این است که با توجه به اینکه اولین سال با استناد به ماده ۱۸۲ آیین‌نامه داخلی برای اصلاح ساختار بودجه کار را پیش می‌بریم که باید از عدم تراز و کسری عملیاتی جلوگیری کند.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: با توجه به اینکه رأی گیری به اتمام رسیده به صراحت اعلام می‌کنم این لایحه کسری قابل توجهی دارد و در این بودجه که همراه با کسری است، پیش بینی حقوق بازنشستگان صورت نگرفته که آن هم به کسری اضافه می‌شود اگر بخواهیم این موضوع را منوط به محل اخذ مالیات بکنیم نیز اشکال بدتری به وجود می‌آورد.

قالیباف افزود: بودجه کار تعاملی دقیق مجلس و دولت است و ما حتما باید کمک کنیم که این مسئله به درستی اصلاح شود و وقت نیز گرفته نشود، در طول یک هفته، من و کمیسیون تلفیق در خدمت دولت خواهیم بود و کمک خواهیم کرد بودجه‌ای به مجلس بیاید که جهت گیری داشته و تورم زا نبوده و قول‌های برنامه هفتم را نیز محقق کند.

دلایل رد بودجه ۱۴۰۳ در مجلس

مخالفت مجلس با اولین بودجه برنامه هفتم در حالی رقم خورد که مجلس به تازگی بررسی برنامه هفتم را به پایان رسانده و این لایحه هم‌اکنون در شورای نگهبان در حال بررسی است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره مخالفت مجلس با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: مجلس کار کارشناسی خود را انجام داده و نمایندگان اعتقاد داشتند منابعی که به مجلس ارائه شده منابع پایداری نیستند از طرفی هم میزان تطابق با برنامه هفتم را ضعیف می‌دیدند و بر روی بحث مالیات‌ها و افزایش مالیات‌ها حرف داشتند و معتقدند بیش از آنچه مدنطر بوده افزایش پیدا کرده است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی

وی ادامه داد: با توجه به شروع بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس، دولت مکلف شده تا یک هفته بعد لایحه بودجه را به مجلس ارائه کند و براساس این ارائه آن ضعف‌هایی که نمایندگان پیش‌تر پیش‌بینی کردند را برطرف کنند.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ درباره این موضوع که قرار بود دولت برای بازنشستگان پنجاه همت در نظر بگیرد، اما نمایندگان از این موضوع قانع نشدند و اعلام کردند این موضوع باید به‌صورت کتبی ارائه شود، اظهار کرد: پیشنهاد نمایندگان این بود که دولت مکتوب این موضوع را بنویسد که آقای منظور به صورت مکتوب آن را نوشت.

حاجی‌بابایی بیان کرد: ما یک جلسه پنج ساعته با دیوان محاسبات گذاشتیم و همه جوانب را حساب کردیم لذا ۵۶ همت نیاز است با توجه به اینکه هفت همت درخود لایحه پیش‌بینی شده بود توافق شد که پنجاه همت هم انجام بپذیرد تا آن چهل درصد اجرا شود.

وی گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۳ ایراداتی وجود دارد مثل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که قبلا مصوب شده بود، اما الان با مقداری مشکل مواجه است.

ارسال بودجه با قانون جدید

با اصلاح ماده ۱۸۲ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دو مرحله در مجلس مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و برای اولین بار بود که لایحه بودجه کل کشور با این اصلاحیه مورد بررسی قرار گرفت.

براساس ماده ۱۸۲ دولت موظف است لایحه بودجه سالانه کل کشور را در دو بخش به ترتیب زیر به مجلس تقدیم کند:

الف- ماده واحده مشتمل بر:

۱- احکام موردنیاز برای اجرای بودجه کل کشور 

۲- سقف منابع بودجه عمومی دولت به تفکیک درآمد‌ها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و اجزای اصلی آن‌ها از جمله: مالیات و حقوق و عوارض گمرکی، درآمد ناشی از فروش کالا، خدمات و حقوق مالکانه، منابع حاصل از فروش نفت، گاز، میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی و گازی، منابع حاصل از واگذاری سهام، سهم‌الشرکه و اموال دولت و واگذاری اوراق مالی اسلامی

۳- تراز‌های عملیاتی، سرمایه‌ای و مالی بودجه عمومی دولت

۴- فروض برآورد منابع و مصارف بودجه

دولت موظف است این بخش را حداکثر تا اول آبان هر سال به مجلس تقدیم کند. فقط احکامی قابل درج در ماده‌واحده است، که اثر مستقیم بر منابع یا مصارف بودجه دارد، یا برای تأمین مالی بخشی از وظایف قانونی دولت از جمله گسترش سرمایه‌گذاری، حمایت از اشتغال و ازدواج، ترویج فرزندآوری و تأمین مسکن نیازمندان از محل‌هایی غیر از بودجه عمومی دولت، در نظر گرفته شده باشد.

هیئت‌رئیسه موظف است پس از وصول این بخش، بلافاصله آن را برای اطلاع نمایندگان در «سامانه قانونگذاری و نظارت مجلس»، بارگذاری و به کمیسیون تلفیق و سایر کمیسیون‌ها ارجاع نماید. کمیسیون تلفیق موظف است ظرف پنج‌روز گزارش خود را در مورد رد یا تأیید کلیات ماده‌واحده به هیأت‌رئیسه مجلس ارسال کند.

رسیدگی به کلیات ماده‌واحده در صحن مجلس مطابق بند «ج» ماده (۱۰۸) این قانون انجام می‌شود. در جلسه رسیدگی به کلیات، بعد از گزارش کمیسیون تلفیق، گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد کلیات به مدت ده‌دقیقه استماع می‌شود. چنانچه در این مرحله، کلیات ماده‌واحده به‌تصویب مجلس نرسد، دولت موظف است ظرف هفت روز، ماده‌واحده را با اصلاحات، مجدداً به مجلس تقدیم کند. در این صورت کمیسیون تلفیق دو روز فرصت دارد تا گزارش جدید رسیدگی به کلیات را به مجلس گزارش نماید. در صورتی که کلیات ماده‌واحده به‌تصویب مجلس برسد، به کمیسیون‌های مربوط ارجاع می‌شود. نمایندگان از زمان تصویب کلیات، پنج روز فرصت دارند پیشنهاد‌های خود را در سامانه ثبت نمایند.

پس از آن هر کمیسیون موظف است ضمن اطلاع‌رسانی به نمایندگان پیشنهاددهنده حداکثر ظرف پنج روز (بدون احتساب تعطیلات رسمی) به پیشنهاد‌های نمایندگان رسیدگی و گزارش کمیسیون مربوط را به کمیسیون تلفیق ارسال کند. کمیسیون تلفیق موظف است حداکثر ظرف ده روز (بدون احتساب تعطیلات رسمی) به پیشنهاد‌های واصله از کمیسیون‌ها رسیدگی و گزارش آن را، در سامانه بارگذاری نماید.

پس از بارگذاری گزارش کمیسیون تلفیق، کمیسیون‌ها و نمایندگان می‌توانند ظرف سه روز پیشنهاد‌های خود را در مورد گزارش کمیسیون تلفیق ثبت کنند. در زمان مطرح شدن گزارش کمیسیون تلفیق در صحن علنی، ابتدا پیشنهاد‌های کمیسیون‌ها و سپس پیشنهاد‌های نمایندگان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و در مورد آن رأی‌گیری می‌شود. همچنین در کمیسیون تلفیق و در صحن، ابتدا به پیشنهاد‌های مربوط به منابع و سپس به سایر پیشنهاد‌ها رسیدگی می‌شود.

مهلت مجلس برای رسیدگی به بخش اول، از زمان وصول حداکثر دو ماه است. پس از اتمام رسیدگی بخش اول لایحه بودجه، مصوبه مجلس به شورای نگهبان ارسال و پس از تأیید آن شورا به دولت ابلاغ می‌شود.

ب- جداول تفصیلی مشتمل بر ارقام بودجه

دولت موظف است حداکثر ۱۰ روز از زمان ابلاغ قانون بخش اول بودجه، با رعایت احکام و سقف‌های مصوب موضوع بند «الف» این ماده، جداول تفصیلی بودجه را به همراه نسخه الکترونیکی دارای قابلیت خوانش رایانه‌ای به‌گونه‌ای که ارقام تشکیل‌دهنده و محاسبات مربوط به هر ردیف قابل مشاهده و پیگیری باشد، به مجلس ارسال کند. سنجه‌های ارزیابی برنامه‌های وزارتخانه‌ها و سایر دستگاه‌های اصلی که فهرست آن توسط دولت احصا و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد و در لایحه بودجه نیز ذکر می‌شود، باید ضمیمه جداول تفصیلی باشد.

هیئت‌رئیسه موظف است بلافاصله پس از وصول این بخش، آن را برای اطلاع نمایندگان در سامانه، بارگذاری و بخش‌های مربوط به هر کمیسیون را ارجاع نماید.

نمایندگان پنج روز فرصت دارند تا پیشنهاد‌های خود را در رابطه با جداول در سامانه ثبت کنند. پیشنهاد‌های نمایندگان در کمیسیون‌ها، کمیسیون تلفیق و صحن مجلس با اولویت رسیدگی به جداول مربوط به منابع بودجه عمومی دولت و منابع و مصارف وزارتخانه‌ها و سایر دستگاه‌های سیاست‌گذار، به تفکیک برنامه‌های عملیاتی آن‌ها مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

این بخش منحصراً مشتمل بر ارقام و اعداد جداول است و هیچ حکمی در این مرحله قابل بررسی و تصویب نیست و پیشنهاد‌ها نیز نباید مغایر قوانین جاری و مصوبه بخش اول باشد. ترتیب و زمان‌بندی رسیدگی به پیشنهاد‌های نمایندگان در کمیسیون‌ها، کمیسیون تلفیق و صحن مجلس، مشابه ترتیب و زمان‌بندی مذکور در بند «الف» این ماده است.

چنانچه در هنگام رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره جزئیات ماده واحده یا جداول تفصیلی بودجه، مصوبه کمیسیون تلفیق در صحن مجلس رأی نیاورد، کمیسیون مزبور موظف است حداکثر ظرف سه روز (بدون احتساب تعطیلات رسمی) گزارش جدید خود را به مجلس ارائه کند. در این مرحله نمایندگان یک روز فرصت دارند تا پیشنهاد‌های خود را در مورد تغییرات کمیسیون تلفیق ثبت نمایند.

تبصره ۱- اعضای کمیسیون تلفیق نمی‌توانند در جریان رسیدگی پیشنهاد جدید مطرح کنند. در صورت ضرورت، هیئت‌رئیسه کمیسیون تلفیق می‌تواند کارگروه‌هایی را برای بررسی موضوعات معین تشکیل دهد. پیشنهاد آن کارگروه‌ها برای بررسی به کمیسیون تلفیق ارائه می‌شود.

تبصره ۲- جلسات کمیسیون تلفیق در محل صحن علنی مجلس تشکیل می‌شود و مشروح مذاکرات جلسات علنی آن کمیسیون انتشار می‌یابد. نمایندگانی که عضو کمیسیون تلفیق نیستند می‌توانند بدون حق رأی در مذاکرات کمیسیون تلفیق شرکت کنند و به‌عنوان موافق یا مخالفِ پیشنهاد‌هایی که مطرح می‌شود، اظهارنظر نمایند.

گرفتن تعهد برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دولت براساس آیین‌نامه جدید لایحه بودجه ۱۴۰۳ را به مجلس آورد و فصل‌های جدید یکی منابع دولت که شامل بودجه کشور، منابع عمومی و منابع دولت را آورده بود همچنین سقفی را مشخص می‌کرد و در این موارد احکام مورد نیاز مثل فروض را می‌آورد.

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی

وی ادامه داد: فروض یعنی اینکه نرخ تسعیر چقدر است، تولید نفت چقدر خواهد بود و چقدر صادرات خواهد بود.

میرتاج‌الدینی بیان کرد: دولت تبصره ۱۴ منابع یارانه‌ها و احکام درصد افزایش حقوق‌ها مثل حقوق بازنشستگان و کارکنان لشکری و کشوری را هم آورده بود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس اظهار کرد: احکام در چارچوب سیاست‌های کلی بود و دولت آنجا که لازم بود مستند کرده بود به برنامه هفتم اگرچه برنامه هفتم هنوز فرآیند قانونی را برای تبدیل شدن به قانون طی نکرده است.

وی تصریح کرد: یکی ازصحبت‌هایی که در کمیسیون تلفیق داشتیم و خیلی به آن حساس بودند این بود که متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را تصویب کردیم گرچه هنوز نهایی شده است که دولت این را ندیده و می‌گفت باید این مورد را در مصارف ببینیم منتهی، چون سقف بودجه را بالا می‌برد نهایتا توافق بین کمیسیون تلفیق و سازمان برنامه و بودجه این شد که پنجاه همت هم برای این موضوع بگذارند و دولت این را قبول کرد و کمیسیون تلفیق هم به آن رای داد الان هم در صحن آقای منظور به صراحت اعلام کرد که پنجاه همت علاوه براینکه هفت هم درداخل لایحه گذاشته بود درواقع منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ۵۷ همت می‌شد که نمایندگان گفتند شفاهی کافی نیست، چون لایحه است که آقای منظور آن را مکتوب کرد منتهی، چون دقایق آخر صحن بود برخی نمایندگان در جریان قرار نگرفتند و بعضی‌ها هم می‌گفتند لایحه باید اصلاح شود در هر صورت مجلس به کلیات بودجه ۱۴۰۳ رای نداد و دولت باید آن را اصلاح کند و به مجلس می‌فرستد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: اگر تعامل بین دولت و مجلس باشد زمان داریم تا بودجه به‌طور کامل بسته شود البته اگر این روند ادامه پیدا می‌کرد بهتر بود و سریعتر می‌توانستیم وارد جزئیات شویم تا منابع تصویب شود و بعد از آن جدول مصارف بیاید الان با رد شدن کلیات یک تاخیری در تصویب بودجه افتاد، اما تلاش می‌کنیم بودجه به‌طور کامل در این‌طرف سال تصویب شود.

بررسی مجدد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ در ۱۰ دی

مجتبی یوسفی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخالفت مجلس با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: بررسی مجدد کلیات لایحه بودجه سال آینده در جلسه علنی روز یکشنبه ۱۰ دی انجام خواهد شد.

مجتبی یوسفی

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ به تصویب نمایندگان مجلس نرسید، دولت هفت روز زمان برای اعمال اصلاحات در لایحه بودجه و ارجاع آن به مجلس خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تنها 20 درصد افزایش داشته اما تورم ۵۰ درصد است!
۰۰:۴۵ ۲۴ آذر ۱۴۰۲
حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تنها 20 درصد افزایش داشته اما تورم ۵۰ درصد است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
ای قالیباف ها شفاف شوید
Iran (Islamic Republic of)
در پاسخ به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی
۱۴:۵۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
در پاسخ به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی
دولت به‌ جای حمایت زیر پای بازنشستگان تامین اجتماعی را خالی می‌کند/ هیچ کمکی به بازنشستگان تامین اجتماعی توسط دولت نمی‌شود دولت به جای حمایت از بازنشستگان تامین اجتماعی زیر پای آنان را خالی می‌کند دولت هیچ نوع کمکی به بازنشستگان تامین اجتماعی نمی‌کند. بازنشستگان تامین اجتماعی در شرایط معیشتی خوبی قرار ندارند و تأمین هزینه‌های زندگی برای آن‌ها بسیار سخت شده است. دولت تنها به پولداران و سرمایه‌داران کمک می‌کند.
چه تفاوتی بین کارگر شاغل و بازنشسته وجود دارد که شاغل ۱۳-۱۲ میلیون تومان عیدی می‌گیرد ولی کارگر بازنشسته که مشکلاتش قطعا چند برابر شاغل است باید ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بگیرد؟
Iran (Islamic Republic of)
در پاسخ به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی
۱۴:۴۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
در پاسخ به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی
در سال ۱۳۹۹ کارگران و برخی کارمندان ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عیدی دریافت کردند ولی متاسفانه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ۱ میلیون ۵۰۰ هزار تومان دریافت کردند آیا این عدالت است آیا این بی قانونی و بی عدالتی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران را عمدا تندرو انتخاب کردندالبته ناگفته نماند بسیاری از برادران نیروهای انتظامی از قشر زحمت کش وخدوم هستند . اینها انواع روشهای مختلف فشار را آورده اند تا کسی از شاغلین یا بازنشستگان اگر طلب حق کردند نتیجه ندهد واز لحاظ مدیریتی و فنی بسیار ناتوان هستند متاسفانه این فرد به دردسیستم میخورد تاظلم همچنان ادامه داشته باشد ولی تاکی ؟ ……..
Iran (Islamic Republic of)
حرف دل همه بازنشستگان شرکت مخابرات
۱۱:۵۴ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
امروز پنج شنبه 23 آذر ماه سال 1402 هست که متأسفانه هنوز هم تکلیف بن خوار بار و سایر رفاهیات بازنشستگان مخابرات منطقه تهران از دی ماه سال 1400 تاکنون مشخص و روشن نیست چرا؟ به خاطر ، کوتاهی و سکوت ، مسئولان و نمایندگان مجلس!
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۱:۴۷ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
به خاطر بی مدیریت، بی نظارت، بی نظمی، بی قانونی سازمان تامین اجتماعی در سال 1401 افزایش حقوق بنده را واریز نکردن بنده اعتراض هزاران بار هم در رسانه های اعتراض کردم و باز هم حضوری هم مراجعه کردم و باز هم توجه نکرده اند در سال 1402 مبلغ 2 میلیون تومان هزینه کردم تا افزایش حقوق سال 1401 را دریافت کردم.
Iran (Islamic Republic of)
تا دیر نشده مخابرات را نجات دهید/ اوضاع مخابرات فاجعه‌بار است
۱۱:۳۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
تا دیر نشده مخابرات را نجات دهید/ اوضاع مخابرات فاجعه‌بار است
مجید سلطانی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران به همراه مدیران و سایر مسئوللن مخابرات در سراسر شرکت مخابرات یک فاجعه بزرگی ایجاد کرده است و از سال ۱۴۰۰ تاکنون مشکلات کارکنان رسمی و هم بازنشستگان مخابرات حل وفصل نشده است و همچنان نیز ادامه دارد.
هیچ کسی هم تاکنون در مخابرات و کشور پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
اعتراض
۱۱:۳۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
از سال ۱۳۵۷ تاکنون قانون برای شکایت کردن وجود دارد، اما اجرا نمی‌شود.
از سال ۱۳۵۷ تاکنون قانون برای اعتراض کردن وجود دارد، اما اجرا نمی‌شود.
بیش از ۷۰ و ۸۰ درصد پرونده های مردم مظلوم بدون بررسی و بدون رسیدگی در دادگاه های، دیوان عدالت اداری و اداره کار بایگانی می شود چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
سوال اینجاست که چرا رئیس هیئت مدیره مخابرات ایران از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون به مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات رسیدگی نکرده است و رسیدگی نمی کند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
اگر برخورد قاطع می کردید کسی جرات چنین کارهایی را نمی‌کرد
۱۱:۲۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
دولت هنوز مدیران متخلف پرونده چای دبش را معرفی نکرده است
با متخلفان واردات چای بدون خط قرمز برخورد می‌شود البته دولت گفته ۶۰ فرد متخلف را برکنار کرده اما تاکنون این افراد به قوه‌قضائیه معرفی نشده‌اند.
تخلف دبش از سال ۹۸ شروع شده و همان سال حدود ۲ میلیون دلار گرفته است. سال ۹۹، ۲۱ میلیون دلار گرفته، اما در سال ۱۴۰۰ شصت درصد ارز واردات را به این گروه داده‌اند و در سال ۱۴۰۱ بیش از ۷۰ درصد ارز را این گروه گرفته است.
اگر برخورد قاطع می کردید کسی جرات چنین کارهایی را نمی‌کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
عملکرد دولت، مدیران، مسئولان و نمایندگان مجلس از سال ۱۴۰۰ تاکنون به نفع کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور نیست و تاکنون هم نبوده است.
مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشست های و مردم از همان ابتدا هیچ ارتباطی و ربطی به تحریم دشمنان نداشته است. دولت، مسئولان و نمانیدگان مجلس ۱۰۰ درصد فقط عامل اصلی مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشست های و مردم بودن و هنوز هم هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
جناب آقای دکتر پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰
جناب آقای محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی
جناب آقای حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای
جناب آقای سیدابراهیم رئیسی
سوال اینجاست که آیا شرکت مخایرات ایران وابسته به دولت حکومت نظام جمهوری نیست و تاکنون نبوده است.
سوال اینجاست که چرا دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس و… از سال ۱۴۰۰ تاکنون در مورد بن خوار بار و رفاهیات و سایر مشکلات بازنشستگان شرکت مخایرات هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟ ۱۳:۵۷۱۷ آذر ۱۴۰۲
زارع‌پور: شرکت مخابرات بخش خصوصی محسوب می‌شود اما پیگیر مشکلاتش هستیم/ ولی اما متأسفانه از دی ماه سال ۱۴۰۰تاکنون هیچ خبری نیست چرا؟/ اعتراف زارع پور: شرکت مخابرات به تعهدش در قبال بازنشستگان عمل نکرده است. امروز جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ خبری از بن خواربار بازنشستگان نیست پس این بن خواربار بازنشستگان مربوط به ماههای تیر الی آبان ۱۴۰۲ وتفاوت بن خواربار از فروردین ۱۴۰۱ تا کنون بر اساس حداقل حقوق همانسال (بن خواربار بازنشستگان وکارکنان رسمی مخابرات در سال ۱۴۰۲ ماهیانه باید مبلغ ۲۹۱۵۰۰۰ تومان باشد ) کی پرداخت میشود بازنشستگان دراین تورم ۵۰ درصدی نمیتوانند کمر خود را راست کنندمدیران مخابرات چاره اندیشی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۱:۲۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
در سال ۱۳۹۹ کارگران و برخی کارمندان ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عیدی دریافت کردند ولی متاسفانه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ۱ میلیون ۵۰۰ هزار تومان دریافت کردند آیا این عدالت است آیا این بی قانونی و بی عدالتی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
اعتراض
۱۱:۲۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
دولت به‌ جای حمایت زیر پای بازنشستگان تامین اجتماعی را خالی می‌کند/ هیچ کمکی به بازنشستگان تامین اجتماعی توسط دولت نمی‌شود دولت به جای حمایت از بازنشستگان تامین اجتماعی زیر پای آنان را خالی می‌کند دولت هیچ نوع کمکی به بازنشستگان تامین اجتماعی نمی‌کند. بازنشستگان تامین اجتماعی در شرایط معیشتی خوبی قرار ندارند و تأمین هزینه‌های زندگی برای آن‌ها بسیار سخت شده است. دولت تنها به پولداران و سرمایه‌داران کمک می‌کند.
چه تفاوتی بین کارگر شاغل و بازنشسته وجود دارد که شاغل ۱۳-۱۲ میلیون تومان عیدی می‌گیرد ولی کارگر بازنشسته که مشکلاتش قطعا چند برابر شاغل است باید ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بگیرد؟
۱۲۳۴
آخرین اخبار