معرفی کتاب؛

از تولد تا شهادت حضرت فاطمه (س) در کتاب «بدانید من فاطمه هستم» + صوت

کتاب «بدانید من فاطمه هستم» به قلم اسماعیل شفیعی سروستانی نقش و جایگاه حضرت فاطمه (س) را از تولّد تا شهادت ایشان و پس از آن بررسی می‌کند.

کتاب «بدانید من فاطمه هستم» که به قلم اسماعیل شفیعی سروستانی و به همت واحد پژوهش مؤسسه فرهنگی موعود عصر تالیف و تدوین شده، از حدود ۱۳۰ منبع شیعه و سنی بهره برده، تا تلاش کند مطالبی جامع از زندگی حضرت فاطمه (س) جمع‌آوری کند.

این کتاب نقش و جایگاه حضرت فاطمه (س) را از تولّد تا شهادت ایشان و پس از آن بررسی می‌کند و سرفصل‌های این کتاب شامل گذری بر اسرار تولد حضرت زهرا (س)، شخصیت حضرت در کلام وحی، ولایت حضرت، سیمای حضرت در روز قیامت، اسرار و آثار تسبیح حضرت، دلایل مخفی بودن مزار حضرت، سخنان حضرت و خطبه‌های ایشان، کرامات و معجزات حضرت، فدک، شیعیان حضرت، دفاع حضرت فاطمه (س) از امامت و ولایت، حضرت و رسالت‌های اجتماعی و مناقب حضرت است.

مقدمه کتاب با نقل قولی از جانب حضرت فاطمه (س) آغاز می‌شود: «ای مردم! بدانید که من فاطمه‌ام و پدرم محمد (ص) است. آغاز و انجام سخن من برحق است. آنچه می‌گویم ناروا نیست و آنچه انجام می‌دهم نیز بر ناروا تکیه ندارد». 

نویسنده کتاب در تشریح جملات حضرت فاطمه (س) که در حضور جمعی از مهاجران و انصار بودند، نوشته: می‌خواهم عرض کنم که حضرت صدّیقه کبرا (س) در ابتدای سخن بلند خود جمعی حیران و سرگشته را که مبتلای فریب و حیله نیز شد‌ه‌اند، مخاطب قرار داده و یادآور می‌شود که: «ای مردم! بدانید که من فاطمه‌ام».

برکسی پوشیده نبود که سخنران آن روز در مسجد مدینه و در حضور بزرگان از مهاجران و انصار، فاطمه زهرا (س)، دختر نبی اکرم (ص) است. او نیازمند آن نبود تا نام خود را در گوش جماعتی بخواند که او را نمی‌شناسند.

فاطمه (س) جماعتی را که سودای قدرت، آنان را از درک و تصدیق حقایق ناتوان ساخته و از جاده حق و صراط مستقیم منحرف و به مسیر باطل در غلتیده‌اند، یادآور حجّت آشکاری می‌کند که می‌تواند کجی و ناراستی قول و فعل همگان را معلوم سازد و عوام و عموم مردم را که مبتلای غفلت از حجّت حضرت حق شده‌اند، به مسیر حق ببرد. از همین روست که حضرت فاطمه (س) می‌فرماید: «آغاز و انجام سخن من بر حق است و قول و فعلم مستغنی از تکیه دادن بر نارواست».

در بخشی از کتاب آمده: پس هنگامی که حضرت فاطمه (س) پا به عرصه زمین نهاد، نوری عظیم از ایشان بلند شد، تا اینکه این نور به تمام خانه‌های مکه داخل شد و در شرق و غرب زمین جایی از این نور خالی نماند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
اسلام علیک يا فاطمه زهرا علیهاالسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
السلام علیک ایتها الصدیقه الشهیده فاطمه الزهرا
آخرین اخبار