کاشت ۲۰۰ هکتار بادام در شهرستان رابر

مدیر جهاد کشاورزی رابر گفت: با هدف حمایت از اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، تاکنون ۲۰۰ هکتار بادام در رابر کاشته شده است.

کریم قاسمی گفت: با هدف حمایت از اجرای موفق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت که مقام معظم رهبری (مدظله) سهم هر ایرانی را ۳ درخت دانستند و همچنین با هدف غنی‌سازی جنگل‌ها و مراتع و حفظ ذخیره‌گاه‌ها و احیا و توسعه آن‌ها، جلوگیری از آتش سوزی،  طرح جنگلکاری با بذر بادام کوهی در شهرستان رابر اجرا شد.

او افزود: گفت: با  با اجرای این طرح که به همت اداره منابع طبیعی شهرستان رابر در حال انجام می‌باشد، تاکنون ۲۰۰ هکتار بادام کاری در سطح عرصه منابع طبیعی شهرستان  کاشته شده که در پاییز امسال این طرح، در سطح ۲ هکتار در کمربندی ورودی شهر رابر با همکاری  همکاران جهاد کشاورزی شهرستان  درحال اجرا می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر بیان داشت: طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور، نه تنها یک الزام جهانی که حکم شرعی و تاکید رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)  است و باید همه ارگان‌ها در اجرای این طرح کمک کنند.

 قاسمی تصریح  کرد: نقش مهم و حیاتی درختان در حفظ خاک، تولید اکسیژن، پالایش گاز‌های سمی، تأمین غذا و پروتئین، پناهگاه حیات وحش، تولید علوفه و ... قابل توجه است.

وی گفت:  طرح جنگلکاری، با هدف تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، افزایش میانگین تولید آب، کنترل فرسایش و رسوب، ایجاد فضای سبز و صیانت از اراضی ملی، از جمله مهم‌ترین طرح‌ها برای حفظ عرصه منابع طبیعی می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.