موسسه گالوپ: وضع روانی صهیونیست‌ها از هر زمانی بدتر است

بر اساس نظرسنجی موسسه گالوپ در آمریکا وضعیت روانی ساکنان فلسطین اشغالی پس از عملیات طوفان الاقصی، از هر زمانی بدتر است.

به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، در نظرسنجی موسسه گالوپ در آمریکا ۶۷ درصد از اسرائیلی‌ها گفتند نگرانی‌ها آنان را آزار می‌دهد، ۶۲ درصد اظهار داشتند دچار تنش شده اند، ۵۱ درصد گفتند در اکثر اوقات شبانه روز غمگینند‏ ضمن اینکه ۳۶ درصد نیز ابراز داشتند بسیار عصبانی هستند.

بر اساس شاخص‌های گالوپ ساکنان اسرائیل این روز‌ها در زمینه شاخص‌های منفی، رکورد ۴۷ درصدی را بر جای گذاشته اند، رقمی افزایشی که از زمان آغاز نظرسنجی‌های جهانی بر اساس این شاخصه‌ها در سال ۲۰۰۶‏، هیچ کشوری در جهان در آمار سالانه اش تا این حد افزایش به خود ندیده است.

یووال پگانو، خبرنگار امور اجتماعی و محیط زیست روزنامه معاریو، در این باره گفت، در پی ضربات روحی و روانی ناشی از جنگ اخیر، مصرف دارو‌های اختلالات روانی در اسرائیل تا ۹۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: جمعیت بهداشت عمومی اسرائیل هم تایید کرد که درخواست‌های مردم از این مرکز برای در دسترس بودن روان درمانگر و متخصصان حوزه روانپزشکی افزایش شدیدی داشته است.

پیش از این روزنامه هاآرتص به نقل از بخش خدمات بهداشت عمومی نوشته بود، در ماه اکتبر میزان مصرف دارو‌های اعصاب و روان، در مقایسه با ماه قبل از آن ۱۱ درصد افزایش داشته است.

روزنامه یدیعوت آحارانوت نیز در این باره نوشت، حمله مستقیم به اسرائیل خطر اختلالات روانی را تا سه برابر افزایش داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار