اثر هنرمند انگلیسی با موضوع غزه در روز روشن به سرقت رفت!

یک اثر هنری با موضوع غزه که توسط یک نقاش مشهور خیابانی خلق شده و در جنوب لندن نصب شده بود در کمتر از یک ساعت جلوی چشم مردم به سرقت رفت.

بنکسی، هنرمند مشهور آثار خیابانی اثر جدیدی در قالب یک تابلوی راهنمایی رانندگی خلق کرده بود که روی آن تصاویری از هواپیما‌های جنگی نقش بسته بود. در این اثر چند هواپیمای جنگی روی تابلوی «ایست» دیده می‌شود که اشاره به درخواست آتش‌بس دارد.

به گزارش ایندیپندنت، اثر بنکسی در یکی از خیابان‌های جنوب لندن نصب شده بود و در کمتر از یک ساعت توسط دو مرد ناشناس به سرقت رفت. 

ویدیو‌های منتشر شده نشان می‌دهد حوالی ظهر دو مرد جلوی چشم مردم این تابلو را از وسط خیابان برداشته و با خود می‌برند. در پس زمینه این ویدئو شنیده می‌شود که یک نفر می‌گوید: «وای خدای من» و دیگری می‌گوید: «این کار خیلی آزاردهنده است».

با توجه به برجسته بودن هنرمند، فروش آن می‌تواند کار دشواری باشد. سال گذشته سه مرد به دلیل سرقت تابلوی نقاشی بنکسی زندانی شدند. 

بنکسی که تاکنون چهره و نام اصلی خود را فاش نکرده، اغلب از طریق نقاشی خیابانی با مضامین طعنه‌آمیز، انتقادات سیاسی خود را بیان می‌کند. او سال ۲۰۱۵ به غزه رفت و تعدادی از مشهورترین آثار خود را بر دیوار‌هایی در غزه نقاشی کرد. 

او پیش‌تر گفته بود: «غزه اغلب به عنوان بزرگ‌ترین زندان روباز جهان توصیف می‌شود، زیرا هیچ‌کس اجازه ورود یا خروج به را ندارد. اما این برای زندان‌ها کمی ناعادلانه به نظر می‌رسد، زیرا در زندان هم تقریباً هر روز برق و آب آشامیدنی به‌ طور تصادفی قطع نمی‌شود.»

تابلوی بنکسی با موضوع آتش بس غزه

برچسب ها: نوار غزه ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۴ دی ۱۴۰۲
جرا به هر نوع برگرداندن خبر متوسل می شید تا مخاطب داشته باشید واقعا نفهمیدید که تابلو stop در خیابان به اون بزرگی با پس زمینه هواپیما های کوچک نقاشی شده راننده رو به اشتباه میندازه و باعث بی نظمی و آشفتگی در تردد ماشینها میشه اونجا که مثل اینجا نیست هرکی هرکی باشه دزدی کدومه ؟! تابلو رو برای جلوگیری از خطای راننده برداشتن ولی شما میگید دزدیدن
Iran (Islamic Republic of)
طاهره مصطفایی
۲۰:۰۰ ۰۳ دی ۱۴۰۲
غزه بالاترین سطح وسعت عشق را دارد غزه بالاترین میزان خون های ریخته شده را دارد غزه بالاترین زبحه اسماعیل هارا دارد غزه بالاترین پاره شدن قلب های هاجر ها را دارد، غزه بالاترین چشم خونین ابراهیم ها رادارد ،غزه بالاترین گلخانه ی پر پر شده گل ها رادارد،
آخرین اخبار