طرح تقسیم کار ملی دستگاه‌ها به منظور کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در گیلان آغاز شد.

محمدمهدی نیازمند، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از آغاز عملیاتی شدن طرح تقسیم کار ملی برای دستگاه‌ها به منظور کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح استان خبر داد و گفت: ۱۸ دستگاه اجرایی گیلان به طور مستقیم و غیرمستقیم وظایفی را در راستای کنترل و مدیریت کاهش آسیب‌های اجتماعی برعهده دارند.

او با تبیین طرح تقسیم کار ملی کاهش و کنترل آسیب‌ها اجتماعی افزود: این دستگاه‌ها لازم است متناسب با شرح وظایف و مأموریت‌های خود برای شناسایی و اولویت بندی تمامی آسیب‌ها در گیلان برنامه ریزی کنند.

به گفته مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان، پذیرش و تخصیص اعتبار به طرح‌های دارای ایده و قالب نو دستگاه‌های اجرایی مرتبط در امر کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه ساماندهی کودکان کار و خیابانی که مشکلی از این معضلات را رفع کند، تعلق خواهد گرفت.

نیازمند تصریح کرد: عملکرد دستگاه‌ها در زمینه اجرای برنامه‌ها در برابر کاهش آسیب‌های اجتماعی از طریق استانداری گیلان رصد می‌شود.

او تأکید کرد: اگر دستگاهی به تکالیف خود عمل نکند باید علت آن مشخص شود و اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان عملکرد این دستگاه‌ها را ارزیابی می‌کند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان همچنین گفت: احساس مسئولیت در قبال حمایت از کودکان کار و خیابانی از سوی دستگاه‌های متولی امر اجتناب ناپذیر است و باید تلاش شود هیچ کودکی از چرخه حمایت‌های آموزشی و حفاظتی خارج نشود.

نیازمند با اشاره به اهمیت ویژه نظارت و همکاری مردم در برنامه‌های حمایتی از کودکان کار و خیابانی، اطلاع رسانی عمومی برای جلب مشارکت در راستای تولید محتوا‌های تأثیرگذار و غنی را مورد تأکید قرار داد.

محمدمهدی نیازمند، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان

کودکان کار به کودکان کارگری گفته می‌شود که به صورت مداوم و پایدار به خدمت گرفته می‌شوند که این امر آنها را در بیشتر اوقات از رفتن به مدرسه و تجربه دوران کودکی بی ‎بهره و سلامت روحی و جسمی آن‌ها را تهدید می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.