اختصاص ۸۰ میلیارد ریال برای تجهیز پایگاه‌های مدیریت بحران مشهد

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ۸۰ میلیارد ریال از ابتدای امسال تا کنون برای تجهیز پایگاه‌های مدیریت بحران این کلانشهر تخصیص یافته است و پیگیری‌های لازم برای ایجاد پناهگاه‌های ایمن در سطح شهر ادامه دارد.

حسن موحدیان رییس شورای اسلامی شهر مشهد روز دوشنبه در نود و نهمین نشست علنی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: پنجم دی ماه ۱۳۸۲ یکی از تلخ‌ترین اتفاقات کشور ما در بم رخ داد و سومین زمین لرزه پرتلفات ایران رقم خورد که تلنگری برای همه شهر‌ها به ویژه کلانشهر‌های کشور بود و باید از آن خاطره تلخ به عنوان فرصتی برای مقابله با بلایای طبیعی استفاده کرد.

وی ادامه داد: برخورد جدی با ساخت و ساز‌های غیر مجاز از مطالبات مردمی است که بیانگر این است که مردم به اهمیت ایمنی در ساختمان‌ها پی برده‌اند.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت:یکی از الزامات کاری برای مدیریت شهری، آموزش شهروندان برای وقوع حوادث غیرمترقبه است به طوری که هر شهروند باید یک امدادگر باشد.

موحدیان افزود: در این راستا تاکنون آموزش ۱۵ هزار نفر از شهروندان مشهدی در قالب نیروی داوطلب واکنش اضطراری آموزش دیده اند.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم حوزه مدیریت بحران شهرداری، تهیه مدل جامع ارزیابی ریسک شهر مشهد برای زلزله، فرونشست و سیلاب است.

تذکر به شهردار مشهد

همچنین در این نشست شورای اسلامی شهر مشهد، مجید دبیریان عضو این شورا در خصوص عدم واگذاری ۱۳۰ دستگاه خودرو "ون" خریداری شده توسط شهرداری به حمل و نقل عمومی مشهد تذکر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار