وال استریت ژورنال: بازسازی شبکه اطلاعاتی سیا در چین دشوار است

یک روزنامه آمریکایی گزارش داد سازمان سیا برای بازسازی شبکه اطلاعاتی خود در چین مسیر دشواری در پیش دارد.

وال استریت ژورنال گزارش داد که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا همچنان در تلاش برای بازسازی شبکه اطلاعاتی خود در چین است، زیرا جاسوسان زیادی را از دست داده است.

این روزنامه توضیح داد: از آنجایی که ایالات متحده در حدود ۱۰ سال گذشته بسیاری از جاسوسان خود را در چین از دست داد، واشنگتن اطلاعات محدودی از گفتگو‌های محرمانه شی جین پینگ، رئیس جمهور چین با حلقه داخلی خود در مورد موضوعات کلیدی امنیتی از جمله موضوع تایوان دارد.

یک مقام ارشد سابق اطلاعاتی آمریکا به این روزنامه گفت: ما هیچ ایده واقعی از برنامه‌ها و نیات رهبری چین نداریم.

این روزنامه خاطرنشان کرد که «تقویت شبکه اطلاعاتی یکی از وظایف تغییرات سیا است چرا که ایالات متحده قصد دارد برای درگیری احتمالی بین قدرت‌های بزرگ آماده شود.»

ویلیام برنز، رئیس سیا گفت: ما جمهوری خلق چین را یک اولویت جهانی می‌دانیم و منابع بودجه‌ای را که به ماموریت چین تخصیص داده شده است در سه سال گذشته دو برابر کرده ایم و مرکزی برای این موضوع ایجاد کرده ایم.

وال استریت ژورنال پیشتر گزارش داده بود که ایالات متحده نگران است که چین از هوش مصنوعی برای جمع آوری انواع مختلف داده‌های شهروندان آمریکایی در مقیاسی بی سابقه استفاده کند.

این روزنامه همچنین افزود: بر اساس فرضیات مقامات آمریکایی، مقامات چینی می‌توانند از اطلاعات شخصی جمع آوری شده به ویژه برای شناسایی جاسوسان آمریکایی و همچنین برای نظارت بر مقامات دولت آمریکا استفاده کنند.

برچسب ها: سازمان سیا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار