مشارکت بالا در انتخابات تضمين كننده امنیت است

استاندار تهران گفت: سرمایه های اجتماعی زمانی شکل میگیرد که یک ملت در جهت افزایش قدرت از طریق ظرفیت های درون نظام بتواند تولید قدرت کنند.

عليرضا فخاري استاندار تهران طی نشست تخصصی انتخابات در برج میلاد با بيان  اين مطلب كه هر نظام مبتنی بر دموکراسی که در دنیا شکل می‌گیرد دارای قدرت بارز است، مردم را قدرت بارز نظام جمهوری اسلامی خواند و با اين تعبيير كه مردم ثروت ملی كشور هستند، گفت: این قدرت در فراز و نشیبی که ممکن است در طول دوران براي آن پیش بیایید محکم و استوار شده است و اين موضوع موجباب ناراحتی دشمن را فراهم می کند.

وی انقلاب را به دانه اي تشبيه كرد که در زمین کاشته، بر روی ساقه خود استوار  شده و شاخ و برگ و عزت پیدا کرد و حالا كه داراي جلوه شد، عصبانيت دشمن را موجب شده است.

استاندار تهران با تاكيد بر  تقویت عنصر اصلی قدرت ملی یعنی مردم و بروز و ظهور  آن در قالب مردم سالاری عنوان کرد: بی دلیل نیست مردم سالاری دینی ما مبتنی بر ارزش ها و سرمایه های اجتماعی است و اين سرمایه های اجتماعی زمانی شکل می‌گيرد که یک ملت در جهت افزایش قدرت از طریق ظرفیت های درون نظام بتواند  تولید قدرت کنند. 

استاندار تهران گفت: اگر سرمایه اجتماعی در حوزه فرهنگ، دانش، اجتماع، سیاست و حتی امنیت را فرض بگیریم به اين نكته مي رسيم كه همه این عوامل به حضور و مشارکت مردم بستگی دارد.

وی  مشارکت را اینگونه تفسیر کرد كه مشارکت عامل وحدت، قدرت و عامل مقابله با تهدیدها است و زمانی که سرمایه های اجتماعی ما مورد تهدید واقع شود، مشارکت خنثی کننده توطئه ها و يك ضد تهدید است ، اینکه امروز همگان به ویژه مقام معظم رهبری بر موضوع مشارکت تأکید دارند بر این اساس است.

استاندار تهران با تاكيد بر اين مطلب كه مشارکت عنصر قدرت است و در نهایت به امنیت می رسد گفت: اگر قرار است یک تحول اساسی در آینده کشور اتفاق بیفتد مشارکت مردم برای این تغییر یک اصل است، تحول در سیاست ها تحول در رفتارها، برنامه ها و همه اين مسائل حول حضور توأم با مشارکت اتفاق خواهد افتاد.

وي با بيان اين مطلب كه در  حل مسائل پیش رو اگر به موقع  اقدام  نكنيم تبدیل به بحران و تهدید می شود بر حضور و مشارکت فعال تاكيد كرد.

فخاري چگونگی بالا بردن سطح رضایت مندی عام مردم از عملكردها را وابسته به عملكرد هر مسئول در حوزه فعالیت و مسئولیت خودش دانست و با بيان حساسيت استراتژيك تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی  گفت: زندگی اداری ما باید مبتنی بر جهت‌گیری خدمت به مردم باشد تا مسائل مردم تبدیل به آسیب ها نشود اگر تبدیل به آسیب ها شد اولین جایگاهی که آسیب می بیند سرمایه اجتماعی است. از آنجایي كه ما برای عبور از تگناها به سرمایه اجتماعی نیازمندیم باید قدر فرصت ها را بدانیم و خودمان را  برای آینده روشن آماده کنیم.

وي با اشاره به عوامل مؤثری که می‌توانند در حوزه های مختلف تحت تأثیرات تصمیمات مسئولين قرار بگيرند، اظهار داشت: ممکن است در امر اقتصاد که پیچیده است ما نتوانیم به طور مستقیم نقش اثرگذاری بازی کنیم ولی حضور ما برای حل مسائل مردم الزامی است.

استاندار تهران با بيان اين مطلب كه امروز مشارکت برای انتخابات توأم با جبر نیست و یک اختیار کامل است، گفت: از روزی که امام تبيين كرد، ایستاد و تأکید کرد بر جمهوری اسلامی در تمام مراحل تأکید بر انتخابات داشت چون آینده را می ديد. 

وي افزود: جایگاه جمهوریت در کنار اسلامیت اگر در کنار هم قرار بگیرند قابلییت عرضه شدن دارد اگر از واژه مردم سالاری استفاده می کنیم پیشرو ترین کشوری که در دنیا شناخته شده هستیم و این از توفیقات جمهوری اسلامی است.

فخاري مشارکت بالا را تضمين كننده امنیت دانست و با تاكيد بر تلاش بيشتر مسئولين برای حفظ سلامت انتخابات و مشارکت بالا گفت: هدفی جز اجرای اقدامات منطقی و تحول برانگیزی که موجبات عزت و عظمت جمهوری اسلامی می شود، در پیش نداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار