بهره‌برداری از پل موقت در مرز آستارا برای تسهیل تردد کامیون‌های ترانزیتی

مدیرکل دفتر ترانزیتی سازمان راهداری گفت: شنبه ۹ دی پل موقت ترانزیتی در مرز آستارا به بهره‌برداری می‌رسد و با این کار سرعت تردد کامیون‌ها دوبرابر خواهد شد.

جواد هدایتی مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: پل موقت مرزی آستارا روز شنبه ۹ دی با حضور وزیر راه وشهرسازی و نماینده کشور آذربایجان به بهره برداری خواهد رسید که با بهره برداری از این پل کامیون های خالی از کشور آذربایجان از طریق پل موقت وارد کشور شده و کامیون های پر از طریق پل قدیمی که تمامی تجهیزات گمرکی در آن قسمت وجود دارد خارج خواهند شد که از این طریق میزان تردد کامیون ها افزایش خواهد یافت.

او می گوید: درحال حاضر زمینی به مساحت ۷.۵ هکتار در این منطقه برای ایجاد پایانه جدید تملک شده و اکنون مراحل مقدماتی تعیین مشاور و پیمانکار را طی می‌کند و پیش‌بینی برای تامین اعتبار در بودجه سال آینده جهت ساخت و ساز پایانه جدید آستارا انجام می‌شود.

هدایتی بیان کرد: با احداث پل جدید به‌زودی ورود و خروج کامیون‌ها برقرار خواهد شد  و ظرفیت‌  تردد کامیون ها در این محدوده به دو برابر افزایش خواهد یافت.

او اظهار کرد: با افتتاح این پایانه ظرفیت ورود و خروج دو کشور بیشتر خواهد شد و سایت جدید به‌عنوان پایانه مرزی تجاری و باری و پایانه موجود مسافری باقی خواهد ماند.

 

برچسب ها: حمل ونقل ، ترانزیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار