رفع کمبود تجهیزات بیمارستانی در اهر

معاون پارلمانی وزیر بهداشت گفت: اقدامات خوبی برای رفع عقب ماندگی شهرستان اهر در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته است و تامین نیاز‌های توسعه‌ای برای رفع کمبود تجهیزات و تخت‌های بیمارستانی در اولویت خواهد بود.

آقای جمال الدینی در بازدید از بیمارستان و طرح‌های عمرانی حوزه بهداشت و درمان اهر با اشاره به نبود زیرساخت‌های لازم درمانی در این شهرستان و کمبود پزشک متخصص گفت:  با وجود محدودیت‌های موجود برخی از نواقصات رفع شده است و ما در تلاش هستیم تا میزان مراجعات مردمی را به مرکز استان کاهش دهیم اما علت عمده این موضوع نبود زیرساخت‌های لازم در شهرستان اهر و کمبود پزشک متخصص است.

وی ادامه داد: باید زیرساخت‌های لازم در خصوص ایجاد دانشکده علوم پزشکی فراهم شود و نیرو‌های بومی متخصص در این شهرستان تربیت شوند تا در آینده برای مردم این منطقه خدمات درمانی مناسب ارائه کنند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی هم از کم لطفی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در تامین نیاز‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان‌ها گلایه کرد و گفت: بیمارستان اهر برای مردم منطقه ارسباران ارائه خدمات می‌کند اما به علت کمبود امکانات و قدیمی شدن تجهیزات میزان مراجعه شهروندان به مرکز استان بیشتر شده است.

آقای محرم زاده خاطرنشان کرد: در سال ۹۱ مصوب شد تا بیمارستان اهر با ۳۱۵ تخت برای مردم منطقه خدمات ارائه کند اما به علت نبود زیرساخت‌های لازم و قدیمی بودن دستگاه‌ها در حال حاضر با ۱۸۲ تخت فعالیت دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با گلایه از روند کند اجرای طرح‌های عمرانی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان اهر گفت: بیش از سه ماه است که کلنگ هشت خانه بهداشت در شهرستان به زمین زده شده اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار