سوء استفاده هند از برنامه جاسوسی پگاسوس ضد روزنامه نگاران

عفو بین‌الملل هند را به هدف قرار دادن روزنامه‌نگاران فعال با برنامه جاسوسی رژیم صهیونیستی با نام پگاسوس متهم کرد.

عفو بین الملل امروز پنجشنبه، دولت هند را متهم کرد که اخیرا روزنامه نگاران فعال و برجسته در این کشور را با برنامه جاسوسی رژیم صهیونیستی به نام پگاسوس هدف قرار داده است.

براساس گزارس خبرگزاری فرانسه، عفو بین‌الملل در تحقیقات مشترکی که با روزنامه واشنگتن پست انجام داد، گفت که سیدارت واراداراجان، موسس و سردبیر سایت خبری هندی وایر و آناند منگنالی، سردبیر پروژه گزارش‌دهی جرایم سازمان‌یافته و فساد، اخیراً با آن‌ها تماس گرفته و گفته‌اند که گوشی‌های آیفون آنان با نرم‌افزار‌های جاسوسی مورد هدف قرار گرفته است. 

رئیس آزمایشگاه امنیتی سازمان عفو ​​بین الملل هشدار داد: «آخرین یافته‌های ما نشان می‌دهد که روزنامه‌نگاران در هند با تهدید فزاینده‌ای برای تحت نظارت غیرقانونی، صرفاً برای انجام کارشان و همچنین استفاده از سایر ابزار‌های سرکوبگر، از جمله زندان تحت قوانین سخت‌گیرانه و سرکوب مواجه هستند».

 رسانه‌های هندی ماه گذشته گزارش دادند که واحد امنیت سایبری این کشور در حال بررسی ادعا‌های سیاستمداران مخالف است که گزارش دریافت هشدار‌هایی از اپل در مورد تلاش برای استراق سمع تلفن‌های‌شان از سوی هکر‌های دولتی دارند.

در سال ۲۰۲۱، موسسه Citizen Lab استفاده از برنامه پگاسوس را برای جاسوسی از تلفن‌های صد‌ها سیاستمدار، روزنامه نگار، فعالان حقوق بشر و رهبران تجاری در سراسر جهان فاش کرد.

 شایان ذکر است که این برنامه توسط شرکت صهیونیستی NSO Group ایجاد و به دولت‌های سراسر جهان فروخته شده است. این برنامه جاسوسی به جاسوسان امکان می‌دهد تا علاوه بر ردیابی اطلاعات تلفن فرد مورد نظر از جمله پیام‌های متنی، ایمیل‌ها و عکس‌های وی، به مکان یابی، استراق سمع تماس‌های او و کار با دوربین گوشی دسترسی داشته باشد.

برچسب ها: جاسوس افزار ، پگاسوس ، هند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۴۵ ۰۷ دی ۱۴۰۲
عفو بین الملل سازنده پگاسوس را متهم و کارش را متوقف نمی کند. از کنار کشتار خبرنگاران توسط اسراییل هم می گذرد. ولی استفاده کنندگان غیر غربی را به خاطر استفاده از پگاسوس برای جاسوسی از خبرنگاران متهم می کند. به نظر عفو بین الملل بخشی از روابط عمومی امریکا و اسراییل است.
آخرین اخبار