٢١ ساعت تلاش امدادگران کرمانی برای نجات جان یک کوهنورد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان از ٢١ ساعت تلاش شبانه روزی نجاتگران امدادونجات پایگاه کوهستان صاحب الزمان کرمان برای نجات جان یک کوهنورد خبر داد.

رضا فلاح گفت: عصر دیروز جمعه هشتم دیماه جاری در ساعت ١٧:٣٠ دقیقه از طریق تماس مردمی با سامانه ١١٢ مبنی بر مصدومیت یک کوهنورد در منطقه غار یخ نیا در ارتفاعات کوه‌های جوپار کرمان، بلافاصله یک تیم امدادونجات از پایگاه کوهستان صاحب الزمان به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: با توجه به شرایط جسمانی مصدوم و آسیب دیدگی شدید در ناحیه کمر و پا، بلافاصله تیم دوم نجاتگران کوهستان نیز به محل حادثه اعزام شد.

فلاح به تاریکی شب، سردی هوا و شرایط جسمانی مصدوم اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط مذکور و نبود امکان جابه جایی و انتقال مصدوم، شب گذشته ١۰ نفر از نجاتگران کوهستان در ارتفاع ٣ هزار و ١٠٠ متری بر بالین مصدوم با انجام کمک‌های اولیه، مراقبت‌های لازم را تا صبح امروز انجام دادند.

وی در ادامه به اعزام ٢تیم پشتیبان دیگر در صبح امروز به منطقه حادثه اشاره کرد و افزود: با تلاش نجاتگران جمعیت هلال احمر استان کرمان بالاخره پس از ٢١ ساعت مراقبت‌های ویژه و امدادی، این کوهنورد مصدوم به دامنه کوه انتقال و به عوامل اورژانس ١١۵ تحویل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار