معاون استاندار:

تعهد اشتغال سیستان و بلوچستان باید تا پایان دی ماه محقق شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار سیستان و بلوچستان بر تحقق کامل تعهد اشتغال این استان تا پایان دی ماه جاری تأکید کرد.

داود شهرکی  معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از تعداد ۳۵ هزار و ۸۴۰ نفر تعهد اشتغال استان، تاکنون اطلاعات ۲۶ هزار و ۹۴۶ نفر ثبت سامانه رصد شده است.

وی با بیان اینکه این آمار بیانگر تحقق ۷۵ درصدی تعهد اشتغال سیستان و بلوچستان در سالجاری است، افزود: با پیگیری دبیرخانه کارگروه تخصصی اشتغال و همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل باید تا پایان دی ماه، تعهد استان بطور کامل محقق شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تعدادی از دستگاه‌ها و بانک‌ها که عملکرد پایین‌تر از ۵۰ درصد در معرفی متقاضیان و پرداخت تسهیلات دارند، باید در یک هفته آینده شرایط را بهبود ببخشند.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه بیان کرد: کمیته امداد، صنعت، معدن و تجارت و بنیاد برکت بیشترین آمار اشتغال ثبت شده در سامانه رصد را دارند.

خلیل احمد سلامی افزود: هامون، زهک، هیرمند، دلگان، زرآباد و نیمروز نیز شهرستان‌هایی هستند که در تحقق اشتغال خود سرآمدند.

وی درباره آخرین وضعیت پرداخت مشاغل خانگی هم گفت: از مجموع یک‌هزار و ۵۷۸ میلیارد ریال سهم اعتبارات مشاغل خانگی سیستان و بلوچستان در سالجاری، تا امروز ۷۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: میزان اشتغال ایجادی از محل تسهیلات مشاغل خانگی در سیستان و بلوچستان، ۶۸۶ نفر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار