وام اشتغالزایی به مقرری‌بگیران بیمه بیکاری سیستان و بلوچستان پرداخت می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در این استان که دارای مهارت باشند، برای راه اندازی کسب و کار مورد حمایت تسهیلاتی قرار می‌گیرند.

خلیل‌احمد سلامی  در نشست ارزیابی عملکرد معاونت روابط کار اداره کل گفت: صیانت از نیروی کار و حفظ اشتغال موجود توأمان با راهبری متقاضیان برای راه‌اندازی کسب و کار‌های جدید یکی از اولویت‌های کاری مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: ۸۸۱ نفر در سیستان و بلوچستان مقرری‌بگیر بیمه بیکاری هستند که افراد دارای مهارت از این جمع می‌توانند برای اشتغالزایی و راه‌اندازی کسب و کار از تسهیلات ارزان قیمت برخوردار شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: رصد و پایش وضعیت واحد‌های اقتصادی مشکل‌دار و کارگران آن‌ها و دقت در فرآیند رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی در مراجع حل اختلاف کار استان باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: اگرچه حل و فصل ۳۵ درصدی آرا در مراجع حل اختلاف بصورت سازشی یک موفقیت مهم در کشور برای سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود، اما با توجه به شرایط فرهنگی خاص این منطقه، می‌توان به توسعه و تقویت این رویه برنامه ریزی کرد.

سلامی همچنین به الزام کارگاه‌های مشمول طرح طبقه بندی مشاغل در سیستان و بلوچستان برای اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: عدالت مزدی با اجرای طرح طبقه بندی مشاغل رقم می‌خورد و نقش تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در این راستا مهم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار