بازداشت ۳۸۰ نفر در ناآرامی‌های سال نو فرانسه

ژرالد دارمانن وزیر کشور فرانسه گفت در ناآرامی‌های سال نوی میلادی در این کشور ۳۸۰ نفر بازداشت و ۷۴۵ خودرو به آتش کشیده شدند.

به گزارش اسپوتنیک، دارمانن اظهار کرد: آتش زدن خودرو‌ها در مقایسه با ناآرامی‌های سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشت.شمار بازداشت شدگان نیز در مقایسه با سال قبل کاهشی ۱۰ درصدی داشت.

دارمانن جمعه گذشته اعلام کرد که بیش از ۹۰ هزار مامور پلیس برای تامین امنیت کشور در شب سال نوی میلادی به حالت آماده‌باش در خواهند آمد.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه سه ماه پیش در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: در سراسر فرانسه با مشکلات امنیتی مواجهیم و نیازمند برقراری مجدد نظم و امنیت در این کشور هستیم.

رئیس جمهوری فرانسه تاکید کرد: ساکنان مناطق روستایی یا حاشیه شهری در فرانسه گاهی اوقات احساس رهاشدگی دارند و این راهی است برای ایستادن در کنار هموطنان‌مان که خواهان حق زندگی مسالمت‌آمیز هستند و این اقدام، هیچ رنگ و بوی سیاسی ندارد.

وی با یادآوری این موضوع که در زمان ناآرامی‌های ماه‌های گذشته در فرانسه ۳۰۰ افسر پلیس به عنوان نیروی کمکی به شهر مارسی فرستاده شدند، گفت: مارسی یک نمونه است، وقتی که در یک شهر با کمبود نیرو‌های امنیتی مواجه هستیم، چگونه می‌توانیم امنیت را در محله‌هایی که با خشونت مرتبط با قاچاق مواد مخدر درگیر هستند، تضمین کنیم؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار