پایان عملیات هوایی لهستان پس از کاهش سطح تنش با روسیه

لهستان با کاهش یافتن سطح خطر حمله روسیه، به عملیات هوایی خود پایان داد.

لهستان که در طول جنگ سرد عضو بلوک شرق و پیمان ورشو بود پس از پایان جنگ سرد در ۱۹۸۹ و متعاقب آن فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در ۱۹۹۱، خود را به غرب نزدیک‌تر ساخت. عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بخشی از این تلاش‌ها بود. با این حال، جنگ اوکراین زنگ خطر را برای مقامات ورشو به صدا درآورده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، لهستان امروز (سه شنبه) اعلام کرد درپی کاهش سطح خطر حملات روسیه به اوکراین که امنیت ملی این کشور را تحت تاثیر قرار داده بود، جنگنده‌های ارتش به پایگاه‌های هوایی خود بازگشتند. 

پیش از این لهستان دو اسکادران جنگنده اف ۱۶ و یک هواپیمای سوخت رسان را برای مقابله با حملات روسیه به اوکراین در حال آماده باش قرار داده بود. 

فرماندهی عملیات ارتش لهستان در این باره در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: پیرو کاهش سطح تهدید، عملیات هواپیما‌های لهستانی و متحدان در حال انجام وظیفه در حریم هوایی کشور به پایان رسید. این جنگنده‌ها اکنون به پایگاه‌ها و فعالیت‌های پیشین خود بازگشتند. 

لهستان روز جمعه برای یافتن بقایای موشک مشکوک روسی که وارد حریم هوایی این کشور شده بود عملیات زمینی را آغاز کرد، اما روز شنبه پس از پیدا نشدن بقایای این موشک در نهایت عملیات تجسس را به پایان رساند. 

مقامات ورشو به شدت نگران هستند که در صورت سقوط اوکراین، روسیه این بار به سمت لهستان تهاجم خود را گسترش دهد، موضوعی که مقامات مسکو و بزرگترین استراتژیست‌های جهان همانند جان مرشایمر آن را غیرمحتمل می‌دانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار