افزایش ۲۰ درصدی سطح جهش تولید در دیمزار‌های کشور

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور از افزایش ۲۰ درصدی سطح جهش تولید در دیمزار‌های کشور خبر داد.

آقای روستایی گفت: در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ سطح اجرای طرح جهش تولید از ۴ میلیون و۲۰۰ هزار هکتار به ۵ میلیون و ۲۴۰ هزار هکتار افزایش یافته است.

آقای روستایی افزود: با افزایش سطح زیرکشت ۲۰ درصدی تعداد استان‌های مجری طرح نیز از ۲۱ به ۲۵ استان افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: این طرح با مشارکت وزارت جهادکشاورزی، موسسه تحقیقات کشاورزی دیم و با پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حال اجرا است.

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: امسال برای کمک به اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها ۱۴۷۰ کارشناس نظام مهندسی کشاورزی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و سازمان‌های جهادکشاورزی استان‌ها به کارگرفته شده است.

آقای روستایی افزود: از زمان اجرای این طرح بیش از ۷ هزار و ۵۷۹ دستگاه انواع ادوات کشاورزی با حمایت مالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تامین و در اختیار کشاورزان دیم کار در سطح کشور قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: با پشتیبانی فنی، علمی و همچنین تامین بذر مورد نیاز محصولات زراعی در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ میانگین محصولات زراعی گندم، جو، نخود، عدس، گلرنگ و گیاهان علوفه‌ای در پروژه جهش تولید به ترتیب ۱۴۵۲، ۱۲۰۱، ۶۶۴، ۴۵۹، ۵۱۶ و ۲۲۸۳ کیلوگرم در هکتار بود که نسبت به سال قبل در گندم، جو، نخود، عدس، گلرنگ و علوفه به ترتیب ۴۰، ۳۰، ۱۹، ۴، ۵۰ و ۱۸ درصد افزایش داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار