
عبدالله توکلی در حاشیه بازدید از خطوط تولید شرکت تراکتورسازی ایران اظهار داشت: سیاستهای کلی وزارت صمت به این صورت است که نقشه راهی برای شرکتها وجود داشته باشد و شرکتها سال به سال به دو ویژگی در محصولاتشان توجه داشته باشند، یکی این که بنابر مصوبه دولت، به پشتوانه قانون ساماندهی خودرو میزان آلایندهها و مصرف سوخت محصولات سالانه ۵ درصد کاهش یابد.
وی افزود: موضوع دوم میزان ارزبری است که در دستورالعمل جدید داخلیسازی ابلاغ شده هدفگذاری به این صورت تعیین شده که به طور متوسط میانگین ارزبری سالانه ۱۰ درصد کاهش پیدا کند.
مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت با بیان این که در صنعت خودروی کشور میزان تولید خودروهای سواری با میزان خودروهای تجاری تناسب ندارد، گفت: در حال حاضر بازار بکری در حوزه خودروهای تجاری وجود دارد که میتواند محرک توسعه صنعتی کشور باشد.
توکلی گفت: اگر نیازی در بازاری وجود دارد باید در فضایی رقابتی بتوانیم به این نیازها پاسخ دهیم، بنابراین از تولیدکنندگان درخواست میشود با اتکا به زنجیره ارزش داخلی به صورت رقابتپذیر، محصولی را تولید کنند که به نیازهای بازار به درستی پاسخ دهد.
وی عنوان کرد: از دید مصرف کنندگان مزیتهای رقابتی که تولیدکنندگان داخلی دارند میتوانند به نیازهای بازار داخل پاسخ مناسبی بدهند که در این زمینه نگرانی وجود ندارد، چرا که این مزیت رقابتی به صورت طبیعی در تولیدکنندگان وجود دارد.
مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت در خصوص موضوع واردات خودرو به کشور، افزود: وزارت صمت به دنبال رقابتی کردن بازار خودرو است که البته در حوزه واردات، ارتقای کیفیت محصولات و قیمت مناسب نیز مدنظر است در این زمینه دولت پیشنهاد واردات خودروهای نو را قبل از اینکه قانون ساماندهی ابلاغ شود ارائه کرده بنابراین این اراده وجود دارد که واردات خودرو انجام شود و بازار به سمت رقابتی شدن سوق پیدا کند.
توکلی تاکید کرد: در چند سال گذشته واردات خودرو ممنوع بود، اما اکنون دوباره این اتفاق در حال انجام است.
وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار خودروی ثبت سفارش شده وجود دارد که در آینده نزدیک شاهد تنوع محصولات وارداتی خواهیم بود.
بعد مسئولان با چه رویی از خدمت به مردم صحبت می کنند
واقعا مسخره است
#هر ایرانی یک خودرو پاک
مدیران قبل وحال به ۲موضوع معترف شوند ۱ _ اشتباه درمبحث تحدیدجمعیت ۲_ قصور وترک فعل خود برای ناترازی سوخت بنزین از ناکارآمدی وعدم تولید خودروهای باپایه گازی وفساد در سیستم خودروسازان وایجاد انحصار با عدم واردات خودروهای برقی وتولید باپایه گازسوز است والان از همه مهمتر مشکل کم آبی وخشکسالی کشور است که با طرحهای کم اثر وکوتاه مدت، بر طرف نمیشود لذا پیشنهاد میشود برای سیراب شدن ایران بزرگ وبدون چشمداشت ، بی نتیجه به حکومت طالبان، و ویابارش برف وباران با اقدام عملی برای جلوگیری از خشکیدن دریای خزر و نیز امکان توسعه حمل ونقل دریایی بین خلیج فارس ودریای خزر،خبرمسرت بخش پیگیری طرح احداث ایرانرود را به ملت بدهند . ضمنا از همه ایرانیان تمنا دارم ازطرح ابر پروژه احداث ایرانرود ازخلیج فارس به خزر برای تمدن سازی نوین ایرانیان بآدرس زیر farsnews.ir/my/c/219241 لطفا حمایت بفرمایند