تولید ۴۲ هزار و ۵۵۰ کیلوگرم گوشت قرمز در خوزستان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در ۹ ماهه امسال ۴۲ هزار و ۵۵۰ کیلوگرم گوشت قرمز در استان تولید شده است.  

عبدالامیر نیرومند درخصوص میزان تولید گوشت قرمز در خوزستان از ابتدای امسال تاکنون به خبرنگار ما گفت: در این مدت ۴۲ هزار و ۵۵۰ کیلوگرم گوشت قرمز در استان تولید شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۲.۸۷ درصد رشد نشان می‌دهد.

او  افزود: برای افزایش تولید و کنترل و ثبات قیمت گوشت برنامه ریزی‌هایی انجام شده است که از آن جمله می‌توان به پیگیری و حمایت ساخت واحد‌های کلان دامپروری، پیگیری واگذاری اراضی ملی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی، تشکیل کمیته سرمایه گذاری در جهاد کشاورزی خوزستان برای رفع مشکلات سرمایه گذاران و پیگیری تخصیص تسهیلات بانکی اشاره کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان  افزایش ظرفیت واحد‌های دامداری، انجام امور اصلاح نژادی به منظور افزایش تولید گوشت قرمز، پیگیری تشکیل زنجیره تولید گوشت و همچنین تولید قراردادی را از دیگر برنامه‌ها برای کنترل قیمت این محصول پرمصرف عنوان کرد و ادامه داد: هیچگونه محدودیتی برای صدور مجوز واحد‌های داشتی و پرواری وجود ندارد.

آقای نیرومند می‌گوید: براساس ارزیابی‌های انجام شده، تا پایان امسال هزار و ۱۵۰ گوشت قرمز منجمد یا گرم مورد نیاز است که این میزان به وزارت جهاد کشاورزی نیز اعلام شده است.

به گفته او، درحال حاضر روزانه ۱۰ تن گوشت منجمد داخلی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای سراسر استان توزیع می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.