ارائه خدمات رایگان دامپزشکی در ۱۴ روستای محروم شهرستان کرمان

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: از ابتدای امسال تاکنون در ۱۴ روستای محروم با همکاری بسیج، اردوی جهادی خدمات رایگان ارائه شده است.

 زین الدینی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون در ۱۴ روستای محروم با همکاری بسیج اردوی جهادی خدمات رایگان ارائه شده است، گفت: از ابتدای سال تاکنون در این اردو‌های جهادی با فعالیت ۴۲ تیم دامپزشکی، بیش از ۱۹ هزار راس دام سبک و سنگین علیه بیماری‌های بروسلوز، تب برفکی، آبله و لمپی اسکین و همچنین بیش از ۸ هزار و ۲۰۰ قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل و ۸۲ قلاده سگ علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

وی افزود: دامپزشکی در رفع محرومیت زدایی به منظور به تحقق رسیدن ۳ هدف مهم  ارائه خدمات در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، پیشگیری از بیماری‌های دامی، مدیریت بیماری‌ها و آموزش و ترویج مسائل مربوط به دامداری‌ها در اردو‌های جهادی در روستا‌های محروم نقش بسیار مهمی نیز دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان  تصریح کرد: خدمات به موقع و موثر تیم‌های دامپزشکی علاوه بر پویایی شغل و کار در روستا‌ها با انجام واکسیناسیون و امور درمانی می‌تواند باعث حفظ جمعیت دامی که سرمایه اصلی روستاییان است، شود.

وی با اشاره به نقش آموزش‌های ترویجی در ارتقای سطح بهداشت جامعه، کنترل بیماری‌های مشترک و دامی، سلامت گوشت و سایر فراورده‌های خام دامی بیان کرد: در طی این مدت، بیش از ۲۰۰ نفر از اهالی روستا‌های کم برخوردار در خصوص بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان با برگزاری کلاس آموزشی و یا به صورت چهره به چهره آموزش داده شدند.

زین الدینی در ادامه گفت: برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های انگلی، بیش از ۴۲ هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام و ۲ هزار و ۸۰۰ راس دام سبک سمپاشی شدند.

وی افزود: شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان همواره سعی می‌کند در بین مردم حضور فعال داشته باشد و با برگزاری اردو‌های جهادی که اقدام کارسازی در طول این مدت بوده است با بهره گیری از ظرفیت‌های بسیج و سایر نهاد‌ها، خدمات رایگان را در سطح روستا‌ها گسترش می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار