لزوم مشارکت همگانی در رشد و توسعه تولید ثروت در سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همه باید با جدیت تلاش کنیم تا استان رشد کند و تولید ثروت شود تا همه مردم بتوانند از آن برخوردار شوند.

محمد کرمی در جلسه شورای اداری شهرستان زرآباد اظهار کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های عظیمی در حوزه‌های تجاری، کشاورزی و دامداری دارد که باید توسعه پیدا کنند و مردم علاوه بر تامین نیاز‌های بازار استان و کشور از عواید صادرات بخشی از آن نیز بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه هیچ چیزی سودآورتر از اقتصاد دریا محور نیست، افزود: سواحل این استان ویژگی‌های خاصی دارد که نسبت به تمام دنیا متفاوت‌تر است و این تفاوت در بخش‌های کشاورزی، گردشگری و اقتصاد دریایی بارزتر است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: منطقه زرآباد در حال رشد بوده بر همین اساس شهر‌های جدیدی هم در این منطقه در حال احداث است چرا که ما بنا داریم بر اساس اقتصاد هر حوزه و منطقه شهر‌های جدیدی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: هنگامی که شهر‌ها در مناطق اقتصادی و یا کشاورزی ایجاد شوند، ما می‌توانیم زمین‌های زراعی را در اختیار افراد قرار دهیم و محصولات آن را به چرخه تولید ثروت منتقل کنیم.
کرمی با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‌های زیربنایی در تولید ثروت، کشاورزی است، خاطرنشان کرد: روستا‌ها باید مولد باشند و زمین‌های زراعی آن نیز نباید کمتر از هزار متر پیش بینی شوند چرا که در گذشته روستا‌ها تامین کننده مایحتاج خودشان و شهر‌های اطراف بوده‌اند.
وی افزود: جهاد کشاورزی بایستی مطالعات بیشتری در منطقه انجام دهد، زیرا ما باید با کمترین میزان مصرفی آب بیشترین بهره‌برداری از زمین‌های زراعی را داشته باشیم.
استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در بسیاری از مناطق برداشت برخی از محصولات با تناژ ۷۰ تن انجام می‌شود، اما این در حالیست که ما همان محصولات را با تناژ ۳۰ تن برداشت می‌کنیم که این رقم قابل توجهی است لذا باید بررسی کنیم و آن را برطرف کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار