رونمایی از طرح جامع مطالعات پدافند غیر عامل شهر سنندج

با هدف ارتقای پیش‌بینی، پیشگیری و مصون‌سازی استان‌ها از مخاطرات، طرح جامع مطالعات پدافند غیر عامل شهر سنندج با حضور مسئولین کشوری و استانی رونمایی شد.

 شامگاه چهارشنبه، طرح جامع پدافند غیر عامل شهر سنندج در سالن شهدای گمنام رونمایی شد و ضمن بیان اهمیت این طرح و تبیین الزامات آن، مهمترین رودیکرد‌های سازمان پدافند غیر عامل و اقدامات انجام شده در استان تشریح و از فعالین این عرصه و دستگاه‌های برتر این حوزه تجلیل بعمل آمد.

استاندار کردستان در این مراسم، اجرای طرح پدافند غیر عامل در سنندج را بسیار حیاتی و مهم برشمرد و اظهار کرد: مخاطرات در قالب برنامه‌های پدافند غیر عامل، در راستای پایداری ملی به اولویت مهمی بدل شده است.

زارعی کوشا با اشاره به نقش پدافند غیر عامل در مدیریت مخاطرات، گفت: فراتر از استحداث‌ها در این قرارگاه‌ها، اینکه ما یک پدافند غیرعامل هم در حوزه امنیتی استان با اتکاء بر ظرفیت‌های فرهنگی و هنری این منطقه تجربه کرده‌ایم طوری که استان کردستان از یک شرایط بحرانی در سال ۱۴۰۱ در کمتر از یک سال از حیث امنیتی اجتماعی و سیاسی به حالت ایده آلی رسیده و تجربه موفقی است.

وی با بیان اینکه در سد وحد یا سد قشلاق در سال ۸۲ به عنوان نمونه در ظرفیت یک سوم آب استان اتفاقاتی افتاد و آلودگی آب این دو سد، تیتر رسانه‌های کشور شد، خاطرنشان کرد: همچنین این رویداد در سال گذشته نیز تکرار شد، اما با انسجام و همدلی مجموعه دستگا‌ها و مدیریت رسانه‌ای که بسیار اهمیت داشت این مخاطره به طور کامل و بدون آسیب به سلامت مردم و منبع اصلی آب شرب برطرف شد. 

استاندار کردستان از آمادگی استان جهت مستند سازی تجارب و انتقال آن در حوزه پیشگیری بهنگام در مواجهه با مخاطرات، به دیگر نقاط کشور خبر داد و افزود: ارزیابی بر اساس کارکرد این مجموعه و بهره‌مندی از تجربه استان‌ها در شرایط متفاوت و مخاطرات، ضریب امنیت پایدار، رضایتمندی مردمو رفاه اجتماعی را افزایش می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.