روند کُند ساخت تقاطع غیرهمسطح زیباشهر /تکمیل پروژه تا قبل از شروع سال جدید

بهسازی تقاطع غیرهمسطح مسیر میدان خاتم زاهدان در حالی با بیش از ۹۵ درصد کار عمرانی مراحل پایانی خود را سپری می‌کند که روند کُند آن با گذشت ۲ سال هنوز این طرح مهم را به سرانجام نرسانده اند.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان بیان کرد: مدت زمان زیادی از پروژه و طرح عمرانی در فلکه خاتم و زیرگذری که در حال ساخت است، می‌گذرد اما آنچنان پیشرفت فیزیکی که باید انجام می‌شد را نداشته و معایب خاص خود را دارد بویژه مکاتباتی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هنگام تردد آمبولانس ها از این مسیر وجود دارد.

ابوالفضل احمدزاده   بیان کرد: همراهان بیمار و بیماران هنگام تردد از این مسیر با مشکلات زیادی مواجه هستند چرا که این ناسطحی و ناهمواری موجود هنگام تردد از خط ریل، درد بیمار را افزایش داده و آمبولانس هنگام تردد از این مسیر با مشکل مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: پیرامون این موضوع تذکراتی به شهرداری زاهدان به مدت ۲۰ روز داده‌ایم تا کار سرعت گیرد چرا که یکی از حقوق اصلی مردم بوده و این مسیر یا به نحو مقبول عامه باید تسطیح شود یا مسیر جایگزینی برای آن در نظر گرفته شود در غیر اینصورت دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان از ظرفیت دستورالعمل ترک فعل مدیران استفاده خواهد کرد و این پرونده به نحو کیفری باز و رسیدگی خواهد شد.

تکمیل کنارگذر ریل میدان خاتم تا قبل از شروع سال جدید

شهردار زاهدان در این باره اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در حوزه ترافیک و تردد این شهر وجود دارد مسیر میدان خاتم به سمت زیباشهر و برعکس است که خودروها باید ریل راه آهن را رد کرده تا به مسیر زیباشهر یا جام جم و میدان خاتم دسترسی داشته باشند.

محمد امیر براهویی  افزود: این کار نیاز به یک ساختار خاص و اساسی داشت در این راستا قراردادی به صورت مشترک بین شهرداری زاهدان و اداره کل راه آهن جنوب شرق مبنی بر ساخت یک زیرگذر انجام تا هم ترافیک و هم ترددهایی که به علت ریل با مشکل مواجه بودند حل و فصل شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه کار عملیاتی پل راه آهن و زیرگذر تمام شده در حال زیرسازی، هدایت آب‌های سطحی و بعد از آن آسفالت هستیم تا قبل از شروع سال جدید این طرح بزرگ و مهم به بهره‌برداری برسد.

شهردار زاهدان تاکید کرد: مشکلاتی که هنگام تردد آمبولانس‌ها یا سایر شهروندان از مسیر ریل وجود دارد نیز با توجه به اینکه ریل شرایط خاص و تخصصی خود را دارد و در حیطه کار راه آهن است شهرداری نمی‌تواند روی آن اقدامی انجام دهد و آسفالت و تسطیح کند بنابراین در این قسمت باید حوزه فنی راه آهن ورود کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.