ایستگاه باری راه‌آهن زاهدان به یک پنج راهه تبدیل می‌شود

با توجه به اتصال بندر چابهار به راه آهن سراسری از طریق ایستگاه راه‌آهن زاهدان و ادامه آن به سمت مشهد و زابل و احداث خط جدید زاهدان- میرجاوه، ایستگاه باری راه‌آهن زاهدان به زودی به یک پنج راهه تبدیل می‌شود.

 حمید بهادری   سرپرست اداره‌کل راه‌آهن جنوب شرق در جلسه بررسی طرح جامع ایستگاه راه‌آهن زاهدان که با حضور مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت بر تاسیسات زیربنایی راه آهن برگزار شد، اظهار داشت: دولت سیزدهم، وزارت راه و مدیرعامل راه‌آهن نگاه ویژه نسبت به راه آهن جنوب شرق دارند که طرح‌های زیربنایی و پروژه‌های عظیم در این منطقه نشانگر این مهم است.

سرپرست اداره‌کل راه آهن جنوب شرق افزود: حوزه زیربنایی راه‌آهن جنوب شرق نسبت به گذشته بسیار فعال‍تر شده که این امر همراهی سایر حوزه‌ها را می‌طلبد. با تکمیل پروژه‌های ریلی در منطقه و اتصال بندر چابهار به شبکه ریلی، شاهد رکورد حمل بار در اداره آهن جنوب شرق خواهیم بود.

وی گفت: با توجه به اتصال بندر چابهار به راه آهن سراسری از طریق ایستگاه راه‌آهن زاهدان و ادامه آن به سمت مشهد و زابل و احداث خط جدید زاهدان- میرجاوه، ایستگاه باری راه‌آهن زاهدان به زودی به یک پنج راهه تبدیل می‌شود.

مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت بر تاسیسات زیربنایی راه‌آهن نیز بیان کرد: ایستگاه باری راه‌آهن زاهدان بسیار حائز اهمیت است، مشابه این ایستگاه تعداد اندکی در سطح شبکه ریلی وجود دارد.

وحیدعلی قارداشی افزود: ایستگاه باری راه‌آهن زاهدان با توجه به طرح راه‌آهن زاهدان به چابهار تبدیل به مهمترین ایستگاه منطقه خواهد شد که در صورت نرمال‌سازی خط میرجاوه موجب توسعه و رونق اقتصادی منطقه خواهد شد.

وی گفت: ایستگاه باری راه‌آهن زاهدان به عنوان بندر خشک می‌تواند به عنوان مرکز لجستیک کالا‌های سه کشور افغانستان، پاکستان و هند پیش بینی شود.

مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت بر تاسیسات زیربنایی راه‌آهن با اشاره به اینکه دو خط استراتژیک کشور از ناحیه جنوب شرق می‌گذرد، افزود: آینده روشنی برای راه‌آهن جنوب شرق متصور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار