رئیس‌جمهور:

عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی امنیت‌ساز نیست

رئیسی گفت: بارها اعلام کردیم که عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به هیچ وجه امنیت‌ساز نیست؛ نه برای کشورهای منطقه و نه برای این رژیم.

«سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور کشورمان در همایش بین‌المللی طوفان‌الاقصی و بیداری وجدان بشری اظهار کرد: مسئله فلسطین و آزادی قدس شریف مسئله اول جهان اسلام است و این اجتماع برای پرداختن به آن بسیار حائز اهمیت است.  

رئیس‌جمهور گفت: همه وجدان‌های جهان امروز متوجه مسئله فلسطین و اقتدار آن‌ها شده‌اند. پرداختن به مهمترین موضوع جهان اسلام و جهان بشریت اهمیت بسیای دارد. از این حیث که ابتدا تحلیل درستی نسبت به موضع فلسطین باید داشته باشیم.

وی ادامه داد: دو نگاه نسبت به موضوع فلسطین بود. یک نگاه مقاومت و ایستادگی و دومین نگاه سازش و کوتاه آمدن به این تعهد. نگاه مردم فلسطین همواره ایستادگی مقابل صهیونیست‌ها است. اما آن چه که شاهد آن هستیم آن است که تفکر سازش جواب نداده است.  

رئیسی گفت: نشستن پای میز مذاکره و تن دادن به قرارداد‌هایی مانند کمپ دیوید اسلو چندان نمی‌تواند کاری را پیش ببرد. دلیل آن است که طرف‌ها به هیچ عنوان به این پیمان‌ها وفادار نیستند و از ویژگی جریان سلطه و ظالم و ستمگری که اکنون بر بشریت ظلم می‌کند آن است که به پیمان خود وفادار نیستند.

رئیس‌جمهور افزود: بیش از ۴۰۰ بیانیه و مصوبه و در سطح بین المللی وجود دارد که صهیونیست‌ها همه را نقض کرده اند. این رژیم غاصب به هیچ چیزی پایبند نیست. تفکر و جریان مقاومتی که در سوریه، عراق، یمن و و جهان اسلام شکل گرفت تفکری بود که در مقابل زیاده خواهی ظلم تنها راه  مقاومت و ایستادگی است. اگر جریان ظالم منطق، گفتگو و مذاکره را نمی‌فهمد تنها منطق مقابل او ایستادگی است.

رئیسی گفت: اگر بخواهیم تحلیل از میدان دهیم باید بگوییم پیروز میدان فلسطینی‌ها هستند و شکست خورده میدان صهیونیست‌ها و هم پیمانانشان هستند، چرا که آن‌ها به هیچ کدام از هدف‌های خود نرسیده اند. تحلیل درست آن است که موضوع فلسطین و تجاوز به حقوق آن‌ها را ۷۵ ساله بدانیم.  حقیقتا مردم فلسطین مردم با اراده هستند که با جنگ سنگ به جنگ با پهپاد‌ها و موشک‌ها رسیده اند.

رئیس‌جمهور افزود: امروز هر مسلمان و انسان و آزاده‌ای باید از مردم فلسطین حمایت کند. مگر می‌توان نسبت به این مردم بی تفاوت بود. دفاع فلسطینی‌ها دفاع مشروط است.  

وی گفت: باید به اشغال پایان داده شود و اشغال‌گر  مورد مجازات قرار گیرد و سوم هم باید هزینه و جریمه را پرداخت کند. ادامه اشغال نه مالکیت دارد و نه مشروعیت، آیا اکنون ادامه اشغال مشروعیت دارد برای ادامه اشغال. کدام نظام حقوقی در دنیا می‌گوید که ادامه اشغال مشروعیت دارد؟ به هیچ عنوان این گونه نیست.

رئیسی ادامه داد: همه نظام‌های حقوقی می‌گویند که باید اشغال‌گران را اخراج کنیم و باید مشخص شود که چرا بعضی‌ها مسئله‌ای به این مهم را منکر می‌شوند.

وی تاکید کرد: آن چه که نظام ما می‌گوید هر فلسطینی‌ یک رای دارد و خودشان باید مسیر را مشخص کنند. اما نکته مهم و آن چه ما از آن سخن می‌گوییم رژیم صهیونیستی است، اما آن‌ها هم از لحاظ مالی و سیاسی توسط آمریکایی‌ها حمایت می‌شوند و می‌توان گفت که این نظام، نظام سلطه است و محور بزرگ شرارت در دنیا آمریکایی‌ها هستند. جریان فلسطین‌ نقاب را از چهره صهیونیست‌ها برداشت. این نظام سلطه بزرگترین ناقض حقوق بشر است و برای انسانیت ارزشی قائل نیست.

رئیس‌جمهور افزود: دست انتقام الهی از میان همین مردم بی دفاعی که توسط صهیونیست‌ها شهید شده‌اند بیرون خواهد آمد و پایان رژیم صهیونیست قطعی است و این سنت الهی و باور ما است.  

رئیسی ادامه داد: فلسطین امروز مسئله تمام عالم است و ما معتقدیم که وجدان‌های بشری بیدار شده و امت اسلامی امروز وظیفه بسیار سنگینی را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: کشور‌هایی که عادی سازی کرده‌اند اکنون مقابل ملت و مردم خود می‌توانند سر بلند کنند؟ امروزباید با تمام وجود از لبنان، سوریه، عراق و یمن شجاع تقدیر و تشکر کرد. یمن شجاعانه، مقتدرانه و غیرتمندانه امروز از مردم مظلوم فلسطین دفاع می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۴ دی ۱۴۰۲
این را به بن سلمان وامارات و کشورهای ترسوی عربی بگویید که دست از پشتیبانی هم زبان وهم کیش خود برداشتند وذلیل صهیونیسمهای یهودی قاتل مسلمانان شده اند
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۲:۵۲ ۲۴ دی ۱۴۰۲
؟؟؟
آخرین اخبار