بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ گشت مشترک بازرسی در استان بوشهر انجام شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از اجرای ۳۸۱۶ مورد گشت مشترک بازرسی و نظارت بر نحوه عرضه کالا و خدمات در استان خبر داد.

مهدی صفوی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: طی ۹ ماهه سالجاری از ۳۸۱۶ فقره گشت مشترک با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط نظیر صمت، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و ...، ۵۲۳ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش ۶ میلیارد و ۶۰۶ میلیون ریال گردیده و جهت سیرمراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی عنوان کرد: به منظور تسریع رسیدگی به شکایات مردمی و جلوگیری از اجحاف در حقوق مصرف کنندگان، اجرای برنامه‌های گشت مشترک بازرسی در سراسر استان از سوی صمت با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط تا پایان سالجاری در حال اجرا است. 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تشریح کرد: گشت‌های مشترک بازرسی به صورت برنامه ریزی شده در دو بخش صنفی عرضه کالا و خدمات که در هر نوبت از یک بخش از اصناف با حضور بازرسین مربوطه انجام می‌گردد. 

صفوی عنوان کرد: بازرسی‌ها در بخش کالا نظیر مواد غذایی، مواد آرایشی بهداشتی، پوشاک، کیف و کفش و ... و در بخش خدمات مانند تعمیرگاه خودرو، کارواش خودرو، آرایشگاه و ... انجام می‌شود. 

وی تصریح کرد: شهروندان به عنوان بازرس افتخاری می‌توانند به حوزه معاونت بازرسی و نظارت اداره کل صمت استان مراجعه و آموزش‌های لازم را کسب نموده و سپس در سطح بازار بازرسی کنند. 

مدیر کل صمت استان از مردم عزیر خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلفات صنفی اعم از گرانفروشی، احتکار، عدم عرضه کالا، عدم صدور فاکتور، تقلب و کم فروشی، عدم درج قیمت و ... مراتب را از طریق سامانه پاسخگویی ۱۲۴ و یا بصورت حضوری به واحد رسیدگی به شکایات مردمی اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان و یا شهرستان مربوطه گزارش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.