آغاز به کار شورای طبی افغانستان

دفتر شورای طبی افغانستان در زون شمال افغانستان به فعالیت آغاز کرد.

شورای طبی افغانستان از آغاز به کار این شورا در شمال افغانستان خبر داد و گفت هدف از فعال کردن این دفتر را تنظیم امور طبابت و رسیدگی به مشکلات داکتران عنوان می‌کنند.

مسؤلان ریاست صحت عامه بلخ از فعال شدن این شورا در زون شمال کشور استقبال کرده و می‌گویند که دوشا دوش این شورا، برای بهبود طبابت کارخواهند کرد.

مسئولان این شورا هدف از ایجاد این دفتر را رسیدگی به شکایات بیماران و داکتران و همچنین صدور جواز برای داکتران عنوان کرده و می‌گویند که با ایجاد این مرکز تلاش می‌شود که چالش‌‌های فراراه داکتران و بیماران رفع گردد.

سید رحیم سادات، آمر شورای طبی در زون شمال افغانستان به رسانه‌ها گفت: فعلا در شش زون افغانستان فعالیت داریم و هدف ما ارائه و تنظیم جواز برای داکتران، ارائه کورس‌های اخلاق طبی و تطبیق قوانین و مقررات در فاکولته‌های طب است.

مسئولان شورای طبی افغانستان در مراسم افتتاح این شورای در ولایت بلخ اعلام کردند که در چند دهه گذشته روی کارهای اساسی خدمات طبی کار صورت نگرفته و این شورا می‌خواهد ازاین پس خدمات قانون‌مند و معیاری شود.

گفتنی است که شورای طبی در۱۱ حوت سال۱۳۹۶ در کابل افتتاح و مسئولیت اساسی آن در کنار رسیدگی به شکایات بیماران و داکتران، بررسی اسناد داکتران نیز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار