تقاطع غیر همسطح شول آباد الیگودرز زیر بار ترافیک می‌رود

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: سازه پل تقاطع غیر‌ هم‌سطح شول آباد برای مسیر رفت و برگشت الیگودرز _ اصفهان طی روزهای آینده زیر بار ترافیکی می‌رود.

داریوش اسدزاده با اشاره به اینکه تقاطع غیر همسطح شول آباد پس از احداث سدحوزیان حدودا ۲ کیلومتر به سمت اصفهان انتقال و از حوزه آبگیرسد مذکور خارج شد، اظهار کرد: بر این اساس و با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه و روستاهای متعددی که در مسیرمحور فرعی الیگودرز -شول آباد قرار دارند، مطالعات اجرایی محل اجرایی تقاطع شول‌آباد بر اساس درخواست اداره کل و موافقت وزارت راه و شهر سازی انجام و پس از تائید وزارت خانه جهت کاهش و به حداقل رسانیدن تصادفات و مشکلات ترددی عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح شول آباد را سال ۹۶ عنوان مرد و افزود: پروژه توسط پیمانکار اول با اعتباری معادل ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان سال ۹۶ آغاز شد اما به دلیل عدم تامین اعتبار متوقف شد.

به گفته سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان پروژه سال ۹۹ با اعتبار معادل ۱۲ میلیارد و ۸۹۹ میلیون تومان به پیمانکار دوم واگذار شد.

اسدزاده پیشرفت فیزیکی تقاطع غیر همسطح شول آباد را ۹۶ درصد عنوان کرد و گفت: سازه پل تقاطع غیر هم سطح شول آباد برای مسیر رفت و برگشت الیگودرز _ اصفهان طی روزهای آینده زیر بار ترافیکی می‌رود.

وی بیان کرد: دو عدد از رمپ‌های مسیر رفت و برگشت الیگودرز به شول آباد هم تکمیل و آسفالت شده و مابقی رمپ‌ها به دلیل شرایط آب و هوایی امکان آسفالت وجود ندارد که در صورت مساعد شدن دمای هوا تکمیل و آسفالت می‌شود و عملا کل تقاطع مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

به گفته معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان پروژه با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و یخبندان فصول سرد و انجام خدمات خارج از قرارداد نیاز به عقد قرارداد جدید داشته است که این امر نیز در حال انجام است.

اسدزاده بیان کرد: کل هزینه انجام شده برای این پروژه تاکنون ۶۴ میلیارد تومان بوده و برای تکمیل آن مبلغی حدود ۳۵ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار