افزایش استخراج نفت از حوزه‌ نفتی آمو دریا

روزانه ۱۱ تن نفت از حوزه‌ نفتی دریای آمو استخراج می‌شود.

سخنگوی وزارت معادن و پطرولیم تصریح کرد که سطح استخراج نفت از حوزه‌ نفتی دریای آمو نسبت به چند ماه گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

مقامات در وزارت معادن و پطرولیم می‌گویند که با تلاش‌های این وزارت، سطح استخراج روزانه‌‌ نفت از حوزه‌ی نفتی دریای آمو به یک هزار و ۱۱۰۰ تن افزایش یافته است.

به گفته افغان، هم اکنون به تعداد ۱۸ چاه استخراج نفت در حوزه‌ نفتی دریای آمو وجود دارد که روزانه به مقدار ۱۱ تن نفت از آن استخراج می‌شود.

سخنگوی وزارت معادن و پطرولیم افزود که حفر یک شمار دیگر از چاه‌ها در این حوزه جریان دارد که با تکمیل کار آن مقدار استخراج نفت از این حوزه افزایش خواهد یافت.

سخنگوی وزارت معادن همچنین اطمینان داد که استخراج مواد نفتی از حوزه‌ نفتی دریای آمو برای رشد اقتصاد و خودکفا کردن افغانستان در این بخش موثر است.

این مقام وزارت معادن و پطرولیم همچنین ابراز داشت که شرکت چینی روند حفر یک شمار دیگر از چاه‌های نفتی را آغاز کرده که کار آن به زودی تکمیل خواهد شد.

بر اساس این قرارداد صورت گرفته در سه سال آینده مجموع سرمایه‌گذاری به ۵۴۰ میلیون دلار خواهد رسید. همچنین گفته شده که در این پروژه برای ۳ هزار تن زمینه شغلی مساعد شده است.

گفتنی ا‌ست که روند استخراج نفت از حوزه‌ نفتی دریای آمو در ماه سرطان سال جاری، به‌گونه‌ رسمی آغاز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۲۹ دی ۱۴۰۲
ماه سرطان چی هه