۹۲ جرم و تخلف انتخاباتی احصا شده است

رییس کل دادگستری استان البرز گفت: با تلاش‌های صورت گرفته ۹۲ جرم و تخلف انتخاباتی متناسب با ۴ دوره از پیش از انتخابات تا پس از انتخابات احصا شده است.

فاضلی هریکندی در سومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی گفت: در این زمینه برای پیشگیری از وقوع جرم ۶۶ راهبرد اساسی پیش بینی شده و تمام تلاش دستگاه قضا برگزاری انتخابات سالم و بدون جرایم است.
او با بیان اینکه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان تشکیل شده است گفت: شفافیت مالی، تبلیغات زودهنگام و استفاده از امکانات دولتی و منابع غیرقانونی برای تبلیغ به عنوان پر تخلف‌ترین موارد در جرائم انتخاباتی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
رییس کل دادگستری استان تاکید کرد: راهبرد اصلی و اساسی دادگستری استفاده از روش‌های پیشگیری از جرم برای کاهش پرونده‌های قضایی است این موضوع در زمینه تخلفات احتمالی انتخابات هم مورد تاکید است.
فاضلی با تاکید بر نقش مهم صدا و سیما در افزایش شور و شعور انتخاباتی گفت: باید از وسیله‌های موجود برای بهبود فضای انتخابات و افزایش حضور مردم پای صندوق‌های رای استفاده بهینه داشته باشیم.
او تصریح کرد: رصد دقیق خرید و فروش رای، کارناوال‌های انتخاباتی و تخلفات مهمی که در روز اخذ رای صورت می گیرد یکی از مهمترین وظایف ماست. در این زمینه فضای مجازی به عنوان یک فرصت مهم و تأثیرگذار در حوزه انتخابات با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و پلیس فتا با دقت زیر ذره بین نظارت قانون قرار دارد.
فاضلی با اشاره به سواستفاده از فضای مجازی برای تبلیغات منفی و تبلیغ برای عدم حضور در انتخابات گفت: همه مسئولان مربوطه با شناسایی افرادی که به این کار مبادرت می کنند و معرفی به دستگاه قضایی جرم انگاری لازم صورت گیرد.
او با اشاره به فضای استان پس از اعلام تعیین صلاحیت‌ها گفت: بیش از ۳۰۰ کاندید برای انتخابات استان تایید شده اند و از این پس همه باید مستلزم به قانون باشند، زیرا صلاحیت تمام افراد بر اساس قانون سنجیده شده است و قانون برای افرادی که اعتراض دارند هم موارد مورد نیاز را پیش بینی کرده است و انتظار می‌رود همه کاندیدا‌ها به قانون ملتزم باشند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.