اردن: ترس نتانیاهو از حسابرسی او را به سوی آتش‌افروزی سوق می‌دهد 

وزیر خارجه اردن می‌گوید که نتانیاهو آگاهانه به تنش‌های منطقه‌ای دامن می‌زند تا تسویه حساب‌های سیاسی در تل‌آویو را به تأخیر بیندازد.

ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در خصوص جنگ غزه و خطر افزایش تنش‌های منطقه‌ای گفت: «ما از همان ابتدا هشدار دادیم که تجاوز به غزه خطر بسیار جدی گسترش به بقیه منطقه را به همراه دارد». 

به گزارش الجزیره، وزیر خارجه اردن در ادامه به نقش نتانیاهو در بدتر کردن وضعیت جنگ اشاره کردن و گفت: «نخست وزیر اسرائیل ممکن است آگاهانه در حال برانگیختن درگیری در جبهه‌های دیگر، به ویژه با لبنان و سایر بخش‌های منطقه باشد تا تسویه حساب سیاسی را که باید با آن روبرو شود به تعویق بیندازد». 

الصفدی گفت: «ما (کشور‌های عربی) هر کاری از دستمان بر می‌آید انجام می‌دهیم، اما در نهایت این اسرائیل است که با ادامه تجاوزات خود نه فقط در برابر خواست اعراب، بلکه در برابر خواست کل جامعه بین‌المللی می‌ایستد». 

گفتنی است، بنیامین نتانیاهو پیش از آغاز جنگ غزه نیز با بحران‌های متعددی رو به رو بود. او به دلیل متهم بودن در سه پرونده فساد و همچنین مطرح کردن لایحه اصلاحات قضایی به شدت مورد انتقاد عموم قرار گرفته بود. با این حال، پس از عملیات طوفان الاقصی و شکست اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در شناسایی و جلوگیری از آن، انتقاد‌ها به نخست وزیر رژیم به بالاترین حد خود رسید. 

بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند که نتانیاهو به پایان دوره سیاسی خود نزدیک شده و به محض پایان جنگ، باید از سمت خود کناره‌گیری کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
مرگ بر نتانیاهو سگ کثیف اسرائیلی
آخرین اخبار