شیراز پایتخت محیط زیست آسیا شد + فیلم

شیراز در سال ۲۰۲۴، به عنوان پایتخت محیط زیست آسیا معرفی شد.

اسدی شهردار شیراز اظهار کرد: در مجمع شهرداران آسیایی، مستندات شهرداری شیراز مبنی بر پاکیزگی شیراز و دوستداری محیط زیستی توسط مردم و مسئولان این شهر پذیرفته و عنوان پایتخت محیط زیست آسیا به کلانشهر شیراز تعلق گرفت.

او با بیان این که اقداماتی که در زمینه تغییرات اقلیمی، حوادث طبیعی، مدیریت منابع آبی انجام شده، یک عامل موثر در این انتخاب بوده است، گفت: آغاز مطالعات زیست محیطی با لحاظ اولویت‌ها و مسائل موجود، استقرار مدیریت سبز در شهرداری با هدف صرفه جویی در مصرف مواد و انرژی، اجرای طرح‌های زیست محیطی نظیر توسعه انرژی‌های تجدید پذیر و خریداری و نصب دستگاه‌های خط آلودگی هوا و صوت با هدف پایش شهر شیراز و پیگیری و اجرای قوانین مربوط به هوای پاک در اقدامات هماهنگی کشوری از مهمترین کار‌هایی است که در کلانشهر شیراز در جهت حفظ محیط زیست انجام شده است.

اسدی ادامه داد: کاهش استفاده از انرژی‌های فسیلی و استفاده از انرژی‌های پاک به اصلاح الگوی مصرف در شیراز کمک کرده و بهبود وضعیت زیست محیطی، سبب رونق بیشتر گردشگری در شیراز شده است.

شهردار شیراز گفت: انتخاب شیراز به عنوان پایتخت محیط زیست، شهرداری و مردم را موظف کرده است که در سال ۲۰۲۴ اقدامات بیشتری را برای پایداری زیست محیطی شهر انجام دهند تا جایی که برای شهر‌های دیگر عضو مجمع به یک شهر الگو تبدیل شود.

اسدی افزود: افزایش تعداد اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها و نوسازی این ناوگان در کنار افزایش پوشش دهی خطوط مترو برای حفظ محیط زیست، به زودی در شیراز انجام می‌شود.

او با بیان اینکه شیراز پنجمین شهر بزرگ ایران از لحاظ جمعیت است، ادامه داد: نسبت به کلانشهر‌های دیگر، روز‌های کمی آلودگی دارد.

بر اساس اعلام اداره کل محیط زیست استان فارس، دستگاه‌های شاخص آلودگی هوا، ۹۲ درصد روز‌های امسال را برای شیراز در زمره روز‌های پاک ثبت کرده اند.

مجمع شهرداران آسیایی یک سازمان بین المللی غیردولتی و غیرانتفاعی است که با عضویت ۸۰ شهر آسیا، با هدف گسترش و ارتقای روابط و همکاری بین شهرداران و مدیران شهری در قاره آسیا مشغول به فعالیت است. 

هدف اصلی این نهاد بین المللی کمک به گسترش دیپلماسی شهری و عمومی، تبادل دانش در حوزه‌های فنی و غیر فنی و انتقال تجربیات در زمینه مدیریت شهری است. 

شعار مجمع شهرداران آسیایی مبنی بر «آسیا برای شهروندان، همگرایی برای زندگی بهتر» نیز در نهایت به دنبال گسترش و ارتقای همکاری بین شهر ها، مدیران شهری و شهروندان ساکن آسیا است.

برچسب ها: محیط زیست ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
شیرازی که پرازافغانیست?
Iran (Islamic Republic of)
زارع
۱۸:۳۰ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
با احترام به افاغنه به عرض میرساند
شیراز تنها شهری است که همه ی اقوام اعم از ترک و لر و کرد و بلوچ و افغان و فارس در کنار هم و بدون وجود حس تعصب غالب فارس ها زندگی میکنن
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۳:۲۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
خیلی افغانی زیاد شده چرا کسی یه فکری نمیکنه اینارو بیرون کنن یه محله هست که برید توش حس میکنید رفتید افغانستان. هیچ کشوری مثل ایران جلو اتباع بیگانه رو اینطوری باز نمیزاره که به این راحتی وارد بشن و کشورشون بشه مثل ایران پر از افغانی
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۲۱:۲۸ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
به نام خداوند جان و خرد : میگم ایی دروغوو که گفتی راسن ؟ !!! پکو ابرهای بارانی برفی در زمستان کلان شهر شیراز و شهرکهای و شهرستانهای اطرافش ؟!!! در تمامی ترافیکهای کلان شهر شیراز از صبح زود تا آخر شب بوی دود اگزوز های خودروهای سبک و سنگین موتورسیکلتهای بنزینی گازوییلی و گاز سوز نفس کشیدن برای شهروندان بسیار دشوار کرده مشکلات ریوی تنفسی برایشان بوجود آمده ساعتها وقت خود را باید در ترافیکهای کلان شهر شیراز بگذرانند آلودگی هوا اسفناک شده است اونوقت پایتخت محیط زیست آسیا شناخته شده !!! حالا ببین آسیا چقدر افتضاح هست که شیراز شده پایتخت محیط زیستش !!! یا شاید دستگاههای آلاینده سنجیتون داره لاپوشانی می کنه سانسور می کنه هوای کثیف شهر شیراز رو وضعیت سطل‌های زباله هم در محلات مختلف افتضاح است بوی گند زباله های مختلف همه محله را برداشته پشه کوره زیاد شده پر از گربه و سگهای ولگرد شده بنظر می رسد اون بازرسینی که از خارج آمدند یه سره بردیتشان در باغات قصرالدشت پای بساط باربیکیو و اونجارو دیدن گفتن به به عجب شهر خلوت پاک پاکیزه ایی دارید همه چیز در حد استاندارد هست بعدشم برگشتن به کشورهاشون !!! بازرسم بازرسهای قدیم . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااد حالا برو دو تا روشن شید . التماس دعا و صلوات .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۵۴ ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
معلومه شیراز زندگی نمی کنی و داری از حسادت میترکی ما که شیرازی هستیم و همیشه تا الان شیراز زندگی کردیم اصلا اینطوری که تعریف کردی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
شیرازشده معدن اتباع بیگانه ی افغان
آخرین اخبار