حجت‌الاسلام پناهیان:

مسئولان باید به مردم خدمت کنند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: من شهادت می‌دهم مسئولینی که بخواهند در حد حقوق دریافتی‌شان برای مردم کار کنند، در روز قیامت محکوم می‌شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه در برنامه «سمت خدا» شبکه سه سیما درباره دو عامل محبوبیت شهدا گفت: دو عامل اصلی که منجر به محبوبیت شهدا می‌شود، اول از خودگذشتگی و دوم پیوستن به خلق است. به وصیت‌نامه‌های شهدا نگاه کنید می‌بینید شهدا هنگام نوشتن وصیت یا انتهای آن از اطرافیان خود عذرخواهی و ابراز شرمندگی و حلالیت کردند. ما به شهدا بدهکار هستیم، ولی آن‌ها عذرخواهی می‌کنند و خودشان را بدهکار مردم می‌دانند. حتی مردم ممکن است سر قبر شهدا نروند و فاتحه نخوانند.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه گرایش به خلق چیز عجیبی است و این ویژگی‌ها خصلت پیامبر است، افزود: من شنیدم بعضی‌ها برای رای دادن می‌گویند چه چیزی گرفتم، که بخواهم رای دهم؟ این رای دادن منجر به ثبات جامعه می‌شود. شهدا خون دادند، این سوال را نپرسیدند. برای جامعه فدا شدند. بعضی‌ها کار می‌کنند تا فرهنگ خودخواهی را در کشورمان افزایش دهند. اسلام چیزی جز دوست داشتن جامعه، پیوستن به مردم و گذشتن از خودخواهی نیست. نابود شود نماز و روزه و حج و تمام عبادات کسانی که جامعه را دوست ندارند. آن اعتقادات ذره‌ای ارزش ندارد! علامت اعتقاد به خدا و سلامت نفس علاقه به سجاده و نماز نیست. در این است که به مردمت علاقه داشته باشی و حاضر شوی برای مردم فدا شوی. ما دین را بد معرفی کردیم. 

این استاد حوزه افزود: من از مساجدمان تعجب می‌کنم، که چرا دم در ایستگاه صلواتی نمی‌گذارند! اینکه مردم از دم مسجد رد می‌شوند، چایی بخورند. چرا ما اینکار را نمی‌کنیم؟ مگر نماز نمی‌خوانیم؟ مگر خداپرست نیستیم؟ خداپرست عاشق مردم است. چرا امام رضا (ع) فرمود کسی که به ذکر خدا بپردازد، ولی عاشق ملاقات خدا نباشد، خودش را مسخره کرده است! خب یک وجه از عشق به ملاقات با خدا، عشق به مردم است. 

وی ادامه داد: اولین جمله خدا به کسانی که به سمتش می‌روند این است که برای چه به سمت من آمدی؟ خلق خانواده من است، به آن‌ها خدمت کن تا پیشم عزیز باشی. یک گروه در روز قیامت هستند که قبل از اینکه حساب و کتابشان سنجیده شود، غُل و زنجیرشان می‌کنند. آن‌ها کسانی جز مسئولین و مدیران جامعه نیستند. 

به گفته حجت‌الاسلام پناهیان، بعضی‌ها تا می‌خواهند کاری برای مردم انجام دهند حساب و کتاب می‌کنند. شهادت می‌دهم تمام کسانی که در پست‌های دولتی خدمت می‌کنند، اگر بخواهند در حد حقوق دریافتی‌شان برای مردم کار کنند، در روز قیامت محکوم هستند. بنا نیست تو بر اساس حقوقت کار کنی. شما مسئول می‌شوید که به مردم خدمت کنید، نه اینکه از مردم چیزی بردارید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۳۱ ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
مسئولان باید به مردم خدمت کنند اما کو
هر روز شاهد تورم و گرانی در کشور هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
خواهش میکنم جلو تورم و رشد دلار گرانی رو بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۳:۲۵ ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
چه خدمتی بالاتر از رشد و تعالی قیمت ها که هر روز بهتر از دیروز درحال قد کشیدن است رشد تعالی که بشریت از اغاز هبوط انسان بر روی کره زمین نظیر ان را تجربه نکرده