هوای خراسان رضوی با بارش برف و باران زمستانی می‌شود

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش باران و برف همراه با کاهش محسوس دما از فردا، چهارشنبه با ورود سامانه بارشی، مناطق مختلف این استان را فرا می‌گیرد.

مرتضی اثمری کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: ورود این سامانه از بامداد فردا به استان همراه با وزش باد و افزایش گرد و غبار خواهد بود که افزایش سرعت وزش باد در مناطق مستعد و باد خیز با احتمال وقوع خسارت پیش بینی شده است.

او افزود: اوج تاثیرات این سامانه در روز پنج شنبه هفته جاری است که موجب کاهش ۱۲ درجه‌ای میانگین بیشینه دما و بارش‌های رگباری در مناطق مختلف خراسان رضوی خواهد شد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: وقوع برف و کولاک در مناطق سردسیر و کوهستانی از دیگر پیامد‌های این سامانه سردسیری است که اواخر روز پنج‌شنبه در مناطق مذکور فراگیر خواهد شد.

اثمری بیان کرد: مه گرفتگی محور‌های مواصلاتی به خصوص محور‌های شمالی خراسان رضوی، از دیگر پدیده‌های روز‌های آینده است که هم استانی‌ها باید تمهیدات لازم در این زمینه را پیش بینی کنند.

او تصریح کرد: در شبانه روز گذشته، فریمان با کمینه دمای ۳ درجه زیر صفر و سرخس با ۲۲ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های استان بوده اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی صفر تا ۱۷ درجه را به ثبت رسانده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، مشهد در روز‌های پایانی هفته میزبان بارش باران و کاهش محسوس دما است و بارش برف در اطراف این کلانشهر دور از انتظار نخواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.