روحانی: معتقدم باید در انتخابات شرکت کرد اگرچه مرا هم رد کرده باشند

رئیس‌جمهور سابق کشورمان با اشاره به ردصلاحیتش برای نامزدی نمایندگی مجلس خبرگان، بیانیه‌ای صادر کرد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور سابق کشورمان و داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری بیانیه‌ای پیرامون ردصلاحیتش برای نامزدی در انتخابات مجلس خبرگان، صادر کرده که به شرح زیر است:

به نام خدای دانا و توانا

ملت بزرگ و شریف ایران

سلام و درود خداوند بر شما باد

با آغاز مرحله ثبت‌نام برای برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه بر کلیه شئون سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور سایه افکنده و اکثریت ملت ایران با مشکلات معیشتی و کاهش امید نسبت به آینده دست‌وپنجه نرم می‌کنند، علیرغم فضای سرد مشارکت عمومی در انتخابات پیش‌رو، اینجانب با اعتقاد عمیق به نقش انتخابات آزاد، رقابتی و متکی به آراء مردم در ایجاد تحول در جامعه و با توجه به اهمیت مجلس خبرگان در تعیین سرنوشت کشور و تأکید مکرر رهبری معظم انقلاب اسلامی بر برگزاری انتخابات سالم، رقابتی و همراه با سلامت و مشارکت عمومی، پس از مشورت با بزرگان و اهل نظر برای نامزدی در انتخابات مجلس خبرگان ثبت‌نام نمودم، به امید آنکه بتوانم در این شرایط حساس تاریخی به وظیفه دینی و ملی خود عمل کنم.

انبوه مشکلات داخلی و شرایط بحرانی منطقه و تهدیدات خارجی، نگرانی از آینده کشور و دغدغه دین‌گریزی در جامعه ناشی از سیاست‌ها و رویکردهای تنش‌زا و فاجعه‌بار کنونی، از جمله دلایل من برای ادامه راهی بود که سالیان دراز در مسئولیت‌های سخت و دشوار پیموده‌ام.

امروز خبر رسید که شورای نگهبان، مانع ورود این خادم کوچک ملت ایران در انتخابات مجلس خبرگان شده است. اینک لازم می‌دانم چند نکته را در این رابطه با شما که صاحبان اصلی کشور و ولی‌نعمتان نظام هستید، در میان بگذارم:

۱– آنان که با انگیزه‌های سیاسی دست به رد صلاحیت اینجانب زده و هزاران نفر از داوطلبان مجلس شورای اسلامی را نیز به دلایل عمدتاً سیاسی رد صلاحیت کرده و حق مشارکت مردم را از آنان سلب نموده‌اند، نه مالک انقلاب و کشورند و نه صلاحیت تعیین مصالح کشور و سلب صلاحیت از خدمتگزاران صدیق و دلسوز کشور را دارند.

۲– گرچه در زمان ثبت‌نام هم، می‌شد حدس زد که وقتی عده‌ای در دو انتخابات قبلی به جرم حمایت از روحانی رد شده‌اند، خود روحانی را هم رد کنند؛ اما من نمی‌توانستم به بهانه عمل نادرست دیگران، به وظیفه‌ای که خود درست تشخیص می‌دادم عمل نکنم. این بار هم به عشق مردم و برای پیشگیری از خطراتی که میهن را تهدید می‌کند، خود را در معرض حملات و تعرضات قرار دادم.
اینک حجت تمام شده است و شاهدی روشن و غیرقابل انکار بر رویکرد حذف‌گرایانه و ضد قانون اساسی جریان اقلیت تمامیت‌خواه حاکم، پیش چشم ملت ایران آشکار گشته است.

۳ – شورای نگهبان قانون اساسی به جای آن که با مصوبه اخیر خلاف قانون اساسی مجلس که حق انتخاب مردم در انتخابات را محدود می‌کرد، مخالفت کند، با تأیید آن مصوبه و صحه گذاشتن بر اقدامات غیرقانونی هیأت‌های اجرایی و نظارت، عملاً جریان مأیوس‌سازی مردم از انتخابات را تقویت کرد و نه فقط در گفته صریح سخنگوی این شورا، که در عمل هم، خود را نسبت به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، بی‌مسئولیت نشان داد. این واقعیت تلخ، در تضاد روشن با خواست رهبری است که زمینه‌سازی برای مشارکت حداکثری در انتخابات را وظیفه همه نهادها بر شمردند.

۴– با این شواهد روشن، دیگر تردیدی نمی‌ماند که اقلیت حاکم، رسماً و علناً کاهش حضور مردم در انتخابات را می‌خواهند. آن‌ها می‌خواهند انتخابات و صندوق را از تعیین‌کنندگی در سرنوشت مردم بیاندازند تا خود بتوانند با تصمیمات محفلی، سرنوشت مردم را تعیین کنند. به این سبب، هم اکنون نیز، بیش از پیش باید بر اهمیت رأی مردم و تعیین‌کنندگی صندوق رأی پای فشرد و به نقشه حذف صندوق و حذف جمهوریت از نظام اعتراض کرد. راه اعتراض هم جز صندوق نیست. باید راهی یافت که «رأی اعتراضی» صدای رسای مردم ایران شود. باز هم معتقدم باید در انتخابات شرکت کرد اگرچه مرا هم رد کرده باشند. باید با رأی، اعتراض کرد. رأی ندادن، عمل به خواست آن‌هاست که می‌خواهند ما رأی ندهیم و به تدریج مردم را از حق مسلم «انتخاب» محروم نمایند. لذا وظیفه نمایندگان مقبول سیاسی مردم است که شیوه رأی اعتراضی را به آنان نشان دهند.

۵– از این آقایان باید پرسید آیا در این تصمیم، شما بی‌طرفی سیاسی را رعایت کرده‌اید؟ شما اگر نیت سیاسی جانبدارانه نداشتید، به کدام دلیل قانونی، صلاحیت کسی که بیشترین سابقه نمایندگی مردم در نظام را داشته و تا امروز، پنج دوره نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بوده است، سه دوره نماینده مجلس خبرگان بوده است، دو دوره رئیس‌جمهور منتخب مردم بوده است، عضو و رئیس اصلی‌ترین شوراهای تصمیم‌گیری نظام بوده است را زیر سؤال برده‌اید؟ اگر نیت جانبدارانه سیاسی ندارید و از ترس رأی‌آوری او خود دست به کار حذف پیشاپیش نشده‌اید، چرا این دلایل را با مردم در میان نمی‌گذارید؟ و اگر نیت سیاسی جانبدارانه داشتید، آیا این عملکرد، صلاحیت شما در نظارت منصفانه بر انتخابات را از شما سلب نمی‌کند؟

۶ – باید پرسید آیا این رویکرد، به نفع نظام و کشوری است که پس از عنایت الهی، جز مردم قدرت دیگری به عنوان حامی و یاور ندارد و در مقابله با تهدیدات گوناگون، تنها انسجام و مشارکت مردم است که امنیت و پیشرفت کشور را تضمین می‌کند؟ آیا شما مصلحت نظام را بهتر از مردم و رهبری تشخیص می‌دهید که مشارکت و رقابت را برای یک انتخابات حداکثری لازم می‌دانند؟

۷– باید پرسید آیا این رویه حذف و طرد خادمان مردم و افراد شاخصی که مورد اعتماد مردمند، اعتماد مردم به نظام را بالا می‌برد یا به اعتماد عمومی ضربه می‌زند؟ آیا سرمایه اجتماعی کشور و نظام با این محدودیت‌ها و رد صلاحیت‌ها افزایش می‌یابد و جوانان را به آینده کشور و نقش‌آفرینی در سرنوشت خود، امیدوارتر می‌کند یا آنان را از اصلاح امور کشور مأیوس می‌کند؟ بدیهی است اینگونه اقدامات خودسرانه که با استناد به نظارت استصوابی و تفسیر ناصحیح و سلیقه‌ای از قانون اساسی صورت می‌گیرد، نه تنها اراده اینجانب را در ادامه راه دفاع از حقوق ملت و ایران عزیز و نظام جمهوری اسلامی سست نخواهد کرد بلکه با افتخار اعلام می‌دارم همچنانکه در دوران سخت دفاع مقدس و بحران‌های مختلف داخلی و خارجی که دامنگیر کشور بوده است همواره در راه اعتلاء و سربلندی کشور و ملت ایران به طور خستگی‌ناپذیر تلاش کرده‌ام به پیمان خود با ملت وفادار بوده و تا پایان عمر همچنان به عنوان خادم ملت در کنار مردم صبور و شریف ایران خواهم بود و عمیقاً اعتقاد دارم که تنها راه رهایی کشور از تنگناهای کنونی و تحقق آرمان‌های انقلاب در دستیابی به توسعه و تحکیم ارزش‌های اخلاقی، تکیه بر آراء مردم، حفظ وحدت ملی، تعامل سازنده با جهان و همسایگان و تغییر رویکرد حکمرانی در جهت تأمین منافع ملی کشور است.

پروردگارا، ما از این که دسترنج این انقلاب عظیم اسلامی، که خون و آبروی عزیزترین سرمایه‌های این ملت برای آن ریخته شده است، این چنین بر باد می‌رود، رنجیده خاطریم. قرار بود در این نظام، خود این مردم، سرنوشت خود را تعیین کنند نه آن که اقلیتی چند نفره انتخاب آنان را به آنان دیکته کنند. این اسلامی نبود که به مردم معرفی شده بود و این آن امانتی نیست که مردم به پایش جان و جوانی دادند.

خدایا تو بارها در لحظه‌های خطر تأییداتت را به این مردم ارزانی داشته‌ای. اکنون نیز دادرس این مردم نجیب و صبور و قهرمان باش. خدایا این ملت را از آسیب انحصارطلبان و حاسدان و متملقان و تفرقه‌افکنان مصون بدار. خدایا صلح و عدل و آزادی و آبادی را به کشور ارزانی دار. پروردگارا میهن‌مان را از دشمن و خشکسالی و دروغ در امان نگهدار.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
روحانی در این مدت 8 سال رئیس جمهور نظام بود و نه رئیس جمهور مردم چون به خاطر که برای مردم هیچ کاری نکرده است.
۱۷:۱۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
روحانی در این مدت 8 سال رئیس جمهور نظام بود و نه رئیس جمهور مردم چون به خاطر که برای مردم هیچ کاری نکرده است.
Iran (Islamic Republic of)
روحانی در این مدت 8 سال رئیس جمهور نظام بود و نه رئیس جمهور مردم چون به خاطر که برای مردم هیچ کاری نکرده است.
۱۷:۱۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
روحانی در این مدت 8 سال رئیس جمهور نظام بود و نه رئیس جمهور مردم چون به خاطر که برای مردم هیچ کاری نکرده است.
Iran (Islamic Republic of)
نه می‌بخشیم نه فراموش می‌کنیم
۱۴:۴۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
نه می‌بخشیم نه فراموش می‌کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
سازمان بورس در زمان حسن روحانی خانه مردم را خراب کرده / مسئولان مربوطه باید پاسخگو باشند
آشکار و علنی حق وحقوق مردم را در بورس پایمال و ضایح می کنند و متاسفانه هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
رییس جمهور هم متاسفانه تاکنون هیچ کاری برای مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور نکرده است چرا؟

نمایندگان مجلس هم متاسفانه تاکنون هیچ کاری برای مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور نکردند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
متاسفانه حق وحقوق مردم و کشور تاکنون در مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین تامین نشده است چرا؟
امیرعبداللهیان هم متاسفانه مانند ظریف و عراقچی تاکنون نتوانست در مذاکره و مذاکرات وین از حق وحقوق مردم و کشور در برابر مقابله دخالت و مداخله آمریکا و کشورهای اروپایی و غیره دفاع و حمایت کند.
همان کسانی که ادعای مسلمانی دارند همان کسانی هستند حق و حقوق کارمندان، کارگران، بازنشسته های و مردم را پایمال و ضایح کردند و پایمال و ضایح می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
دریافت ۵۰۰ سکه طلا توسط هر وزیر در دولت روحانی
یکی از نمایندگان مجلس در حساب توئیتری خود از دریافت ۵۰۰ سکه طلا توسط هر وزیر در دولت روحانی خبر داد.
سلام.خدا روی همه اشان راسیاه کند چرا بما ندادند☻️☻️☻️☻️☻️☻️☻️
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
دولت حسن روحانی زندگی مردم و اقتصاد را به برجام و مذاکره گره زده‌ است و متاسفانه دولت رئیسی هم سیاست های نادرست وغلط و اشتباه حسن روحانی را ادامه می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
دلار 55 هزار تومان شد
دلار 55 هزار تومان همان نتیجه مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین وغیره بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
همه مشکلات مردم و کشور 100 درصد فقط در زمان دولت حسن روحانی ناتوان و عاجز شروع و آغاز شده است.
۱۴:۴۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
همه مشکلات مردم و کشور 100 درصد فقط در زمان دولت حسن روحانی ناتوان و عاجز شروع و آغاز شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
روحانی دیگر حق حرف زدن ندارد روحانی در این مدت 8 سال مردم ایران را گرفتار کرده است
روحانی دیگر حق حرف زدن ندارد روحانی در این مدت 8 سال کشور ایران را گرفتار کرده است
و هنوز هم متاسفانه مشکلات مردم ایران و کشور ایران حل وفصل نشده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
بعد از انقلاب اسلامی، بهترین دولت احمدی نژاد فقط در ایران بوده است.
رئیسی هم، بدترین دولت در تاریخ ایران بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
هیچکس در کشور تاکنون به دنبال حل مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور نبوده است و از سال ۱۳۹۲ تاکنون برای همه مردم ایران ثابت شده است.
Iran (Islamic Republic of)
همه وعده های انتخاباتی‌ روحانی/ مردم وعده‌ها را فراموش نمی‌کنند
۱۲:۵۹ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
همه وعده های انتخاباتی‌ روحانی/ مردم وعده‌ها را فراموش نمی‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
جمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
سفیر انگلیس جنایتکار را از تهران اخراج کنید و حسن روحانی هم باید رسما از مردم ایران عذرخواهد کند.

جمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
حسن روحانی در این مدت 8 سال همه مردم را گرفتار کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
باشه چشم حتما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
اونایی ک لعنت میفرستن ب این شخص الان آقای رئیس جمهور فعلی بهتر از ایشون است یا بدتر؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
به مراتب بهتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
هرکی رئیس جمهور میشه بعدش اینطوری میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
خدایی تا الان که رئیسی بهترازروحانی بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
شاید انتظار داری ستایشش کنیم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
تو فقط برو نمیخواد هیچ کاری انجام بدی! برو حسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
کاش گذاشته بودن صبح جمعه رد صلاحیتش رو اعلام میکردن.
بعد هم میگفتن ما که کاره ای نبودیم صبح جمعه بیدار شدیم دیدیم رد شدی!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۵:۳۷ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
آقای روحانی یادت هست اومدی تو رسانه به مردم گفتی سرمایه تون رو بزارید تو بورس؟ یادت میاد مردم تو این بورس چقدر سرمایشون رو از دست دادن؟ یادت میاد چند نفر بخاطره همین بورس سرمایه ی چندین سالشون رو که با هزار زحمت و کار کردن به دست آورده بودن از دست دادن و سکته کردن؟ برو بشین خونت انقدر مظلوم نمایی نکن. انقدر خادم خادم نکن. شما خدمتی نکردی که هیچ پدر مردمم در اوردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
حسن همون کار کلید سازی را انجام بدید بهتره حسن کلیدهاتم به درد نخورد حسن تو رو چه به شورای نگهبان
Iran (Islamic Republic of)
مرصاد
۱۵:۲۲ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
پررویی کهکشانی !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
خبر رد صلاحیتش منو به آینده کشور امیدوار کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
با انتخاب آگاهانه باید پیشگیری کنیم از ورود امثال آقای روحانی به مدیریت کلان کشور.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
حتما به افراد شایسته رای میدم که افرادی مثل تو مسئول مملکت نشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
اینو که میبینم به خودم قول میدم آگاهانه انتخاب کنم و نه کور کورانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
با دیدن تو ضرورت منطقی رای دادن و حزبی رای ندادن برام آشکار شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
من که به آینده امیدوار شدم با خبر رد صلاحیت این شما رو نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
باید تشکر کرد از شورای نگهبان به خاطر رد تو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
داداش چی شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
برید شما یه مشت تند رو افراطی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
اقای خبرنگاران جوان !

یا نظرات همه مردمو منعکس بکن یا در این خراب شده را ببن برو پی کارت !

گیر اوردین خودتونو یکنفر از بالا تا پایین نظرات چرتد و یکنواخت میزاره !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
هشت سال رییس جمهوربودی برای مردم چه کردی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
جریان روسفیل ها متمایلین به غرب و لیبرال دمکراسی را از صحنه خارج می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
حسن آقا آن موقع که کل نظام زیر سوال می بردی نمونه اش بیانیه که دادی ببینید چه چیزهایی نوشتی خودت یه بار بخون اگر کم سواد نیستی!؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۴:۰۹ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
جناب... روحانی باکمال... شما هشت سال بالاترین مقام این کشوربودید مگرنه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
واقعا دشمنان این آب و خاک به خاطر بدبینی که از انقلاب اسلامی ایران ایجاد کردی خیلی از تو ممنونند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
سیاست هوشمندانه گرفته است.فهم رد صلاحیت شما کاملا بر همه روشن هست.اگرچه این کشور و مردم چیزی از طیف های سیاسی اقدامات مهمی در جهت محبوبیت و پیشرفت انقلاب و کشور و رفاه مردم ندیدیم .این سیاست اتخاذی کاملا بضرر انقلاب و کشور هست.عدالت در انتخابات و حذف نیروهای انقلاب مسله مهمی هست.انقلاب و کشور را از محبوبیت و پیشرفت دچار خسران میکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
یکی به نعل زده یکی به میخ
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا سروری مقدم
۱۳:۳۳ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
واقعا دمش خیلی گرم هر کی اینورد صلاحیت کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
رد بشی یانشی فرقی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
1. رفع بالمره
2. صبح جمعه
3. جای گرم برای منتقدان
4. تعطیلی و رکود
5. و تورم بی سابقه
به اندازه کافی دلیل هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
هرکسی تا الان رئیس جمهور ایران شده بعد ۸ سال متوجه شدن صلاحیت نداشته یا ایقدر فساد زیاد تو ایران که اون فرد هم بی صلاحیت شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
حسن کلید ساز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
شما هم نمیگفتی شرکت میکردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
چنان رونق اقتصادی راه می اندازم که‌ نیازی به ۴۵ تومن یارانه نداشته باشید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
خدایا خودت به ما مردم کمک کن
اینا همدیگر را تایید نمیکنند.
خوشحال نباشید از این عدم تاییدها که نشانه بدی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
قیمت ها کالا، اجناس، گوشت، مرغ، میوه وغیزه هر روز توسط دولت و مسئولان گران می‌ شود و حقوق بازنشسته های هم 20 درصد افزایش داده است چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
ما رأی می دهیم برای سربلندی ایرانمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
ما رأی می دهیم برای سربلندی ایرانمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
فریدون زندان هست¿
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین
۱۲:۱۴ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
لاالله الا الله چرا این دست از سر این ملت برنمیداره اقا ما نخوایم تو توی راس کار باشی باید چیکار کنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
شما را رد صلاحیت نکردند خودت رد صلاحیت شدی ،یه جوری حرف می زنه انگار اصلح بوده ردش کردند تو این ۸ سال به خوبی معلوم شد که صلاحیت نداری حسن کلید ساز
Germany
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
خودش بخشی از حکومته با ۴۵ سال سابقه،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
تو بگی یا نگی کسی رای نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
کامنتا رو که خوندم فهمیدم تماشاگران فیلم گاندو فقط رای میدن چون با یه فیلم فیلم میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
منم صبح جمعه فهمیدم قاه قاه قاه!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
باز چهره تو رو مردم و مالباختگان بورس دیدن و اغ ملت رو تازه کردی کاری که تو کردی کلا اعتماد رو نسبت به دولت از بین برده و قطعا تو انتخابات شرکت نمیکنیم شک نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
دیگر فرشی در کاخ ها وجود ندارد
فرش‌های کاخ سعد آباد کجا هستند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
چرا علت رد شدنش اعلام نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
بابا رو رو برم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
عمق فاجعه اینه که هیچ کدوم از روسای دولت بعد از انقلاب ( بجز یک مورد ) برای انتخابات بعدی صلاحیت لازم رو ندارن !!!

پیدا کنید پرتغال فروش را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
چند تا طرفداراش ن تو تایید صلاحیت شده ها هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
صدرحمت به روحانی دور دوم نگذاشتند کار کند دور اول خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
جان هر که دوست دارید عکس اینو چاپ نکنید و اوقاتمونو تلخ نکنید
-
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
قلب منی عزیزم
Italy
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
اقلیت تمامیت خواه رو درست گفت واقعا ..اینا با انتخابات رفتن و یا نرفتن مشکلشون حل نمیشه فقط باید محاکمه بشن..عزم ملی رو میخواد
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۹:۴۶ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
در زمان روحانی دلار چند بود .......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
من از شورای نگهبان جهت تایید و عدم تایید صلاحیت ها تشکر می کنم
با توجه به مشکلات اقتصادی و اجتماعی که وجود تحریم های ظالمانه برای کشورم وجود دارد و باعث مشکلات برای خودم و مردم شده در انتخابات شرکت می کنم وفا داریم را به انقلاب و کشور شهید پرور و مقاوم نشان می دهم
وعده ما ۱۱ اسفند روز انتخابات کنار صندوق های رای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
حالا که رد شدی شما هم شرکت نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
همشون سرو ته یه کرباسن بازار داغیه برا صندوق رای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
باز این متن رو دادی کی برات نوشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
اقای سایت خبرنگاران جوان !
با چاپ نکردن نظرات منتقد هرگز کاری پیش نمیره
چون با پاک کردن صورت مسئله خود مسئله همچنان پابرجاست !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
عملکرد حسن روحانی در این مدت 8 سال فقط صفر!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
حسن روحانی در این مدت 8 سال متأسفانه در مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین وغیره مردم ایران و هم کشور ایران را گرفتار کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
والا از رئیسی بهتر بودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
همین اعتراف برای آقای روحانی بس که در مهمترین پستهای .....بود و این سرانجام معیشت وزندگی مردم و گرانی مسکن و ارز و غیره....ار این همه دلیل مهم برای رد صلاحیت ...برو کنار بزار جوانان نخبه کشور امور را بدست گرفته و جهت اعتلای کشور تلاش کنند.
Iran (Islamic Republic of)
فریب دروغ‌های حسن روحانی را نمی‌خوریم
۰۸:۳۸ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
فریب دروغ‌های حسن روحانی را نمی‌خوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
بهتر است بسپاریم به تاریخ و کارشناسان خدمات شما را نه تبلیغ صداوسیمای میلی وفریب مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
منتظر روزی هستیم که نظام به مردم احتیاج پیدا کند،آنوقت جواب نظام داده می‌شود.عمو ترامپ کجایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
هرکی ردش کرد دمش گرم
Iran (Islamic Republic of)
ا
۰۹:۳۲ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
تو بند اول نوشته افراد صدیق و دلسوز ملت رو رد صلاحیت کردند

یکی تو صدیق و دلسوزی یکی هم ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
این علی برکت الله

برعکس بخاطر این حرف ش میخواد مردم رای ندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
همه مسئولین دو تابعیتی مخصوصا اگه تابعیت انگلستان و آمریکا و روسیه رو دارند هرچه سریعتر باید از سمت های کشوری کنار گذاشته شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۴ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
خدا رو شکر در شدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
روحانی من به اعتماد نفسی در حد اعتماد بنفس تو نیاز دارم..تو هم هفتاد سال ردی...تا الآنم به اندازه کافی گند زدی به زندگی مردم..برو از بازنشستگی لذت ببر...
Iran (Islamic Republic of)
Hossein
۰۷:۰۳ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
این که این آقا رد صلاحیت شده داره عمق فاجعه رو نشون میده،وداره جار میزنه که انتخابات یه تشریفاتی بیش نیس و نیازی به حضور مردم نیس...چرا نظرات رو انتشار نمی‌دین ...مگه میشه یه کسی که ۸ سال رییس جمهور بوده الان سلب صلاحیت بشه‌...در آخر من رای نخواهم داد..وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
مجلس خبرگان شرطش فقاهت است که این آقا ندارد چه ربطی به ریاست جمهوری دارد
اول اطلاعات خودتان را بالا ببرید بعد صحبت کنید ومثبت بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
شما با حسن فریدون نسبتی داری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
چرا زمان انتخاب این کذاب انتخابات انتصابی و تشریفاتی نبود الان که این رد صلاحیت شد انتخابات شد انتصابی و تشریفاتی .تو یک اصلاح طلب پررویی بیش نیستی مثل روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
تازه فهمیدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
آن موقع حسن آقا رییس‌جمهور شد فاجعه نبود الان فاجعه شد رییس جمهور که ۸ سال کشور به فنا برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
امثال تو با رایی که به روحانی دادید هشت سال سیاهی رو برای این کشور به ارمغان آوردید و کشور رو بیست سال عقب بردید و در تمام کارهای روحانی شریک هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
من رأی میدم. اینکه شخصی با اقداماتش به ویژه دور دوم سبب زیان به مملکت شده چرا باید تأیید صلاحیت بشه؟ مگه تمام اونهایی که رد صلاحیت شدند از ابتدای خلقتشون متخلف بودند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۵ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
خیلی جالب هست ریس جمهور سابق یک مملکت که ۸ سال اداره ی تمام کشور در دست او بوده حالا باید ردش کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۳ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
خیانتی که تو به ملت ایران کردی و بسیاری از زیرساختهای فرهنگی اقتصادی و..... را به نابودی کشاندی سالها باید بگذرد تا مردم تازه بفهمند البته اگر بخواهند بفهمند یا بگذارند!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۳ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
مگه میشه مگه داریم وای که چقدر اعتماد به نفس داری.لطفا به کارنامه کاری هشت سالت نگاهی بنداز بعد حرف اضافی بزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۷ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
اصلا با این بیانیه مشخص هست که قانون را قبول ندارید و به فکر منافع خود هستید.
مگر قرار هست که چون سابقه فعالیت شما زیاد بوده همواره مورد تایید باشید! عملکرد شما و میزان پایبندی شما به اصول نظام ملاک هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۷ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
تو بورس بیچارمون کردی، روحانی.

خونه و ماشین و زندگی تو بورس رفت....نابود شدیم.

دست از سر ما بردار تو این سرما ی زمستون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۱ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
کمی استراحت و نوشتن خاطرات خوب است
Iran (Islamic Republic of)
پیام
۰۴:۳۵ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
نظر شورای نگهبان صحیح است. حتما دلیلی بوده بر رد صلاحیت.
Brazil
علیرضا قربانزاده
۰۴:۳۱ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
حرف زیاده ولی نه ادمین منتشر می‌کنه و نه من حوصله تایپ دارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۶ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
اين حرفهاش درست هست نباید ردصلاحیت می‌شد چون سابقه سیاسی در کشور از همه بالاتر هست باید ملت انتخاب کن اگر قبول می‌شد خوب مردم بودند اگرم قبول نبود بازم مردم قبول نکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۸ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
خدا را هزار مرتبه شکر تو را دیگر نبینیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۶ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
انتخاب برترینها حق مردم است من رأی میدهم ما رأی می دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۳ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
اعضای شورای نگهبان را چه کسی تعیین میکند.؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۵ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
آه که ای کوروش بزرگ کجایی که ببینی سرزمینت با دروغ و خشکسالی و دشمن نابود شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۷ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
دیگه آقای روحانی همه مردم فهمیدن چه خبره .من تمام تلاشم میکنم تا بر کسانیکه حق و تسلط دارم از رای دادن منصرف کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۳ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
جناب روحانی به قول خودتون ۸ سال رییس جمهور بودید به جز بدبختی چی برای مردم به ارمغان اوردی؟ که حالا داری مظلوم نمایی میکنی . کسانی که دلشون برای این مملکت می سوزه گول حرف های شما رو نمی خورن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
اقای روحانی قدر شمارو ندونستیم الان گوشت که ارزو شده گرونی کمر شکن اجاره خونه کشنده سن بازنشستگی کاش برمیگشتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
منم معتقدم باید رای داد حتی اگر اقای روحانی تایید صلاحیت نشده باشه
۱۲
آخرین اخبار