ممنوعیت کاشت چمن اسپرت در اصفهان

رئیس اداره فنی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت:برای ششمین سال متوالی کاشت چمن اسپرت در اصفهان ممنوع شد.

 رئیس اداره فنی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: با توجه به کاهش منابع آبی در شهر اصفهان، کاشت هر گونه گیاه دائمی با نیاز آبی بالا در فضای سبز شهر اصفهان ممنوع شد، اما برای زیست‌پذیری شهر و تاب‌آوری، کاشت گیاهانی که به خشکی مقاوم هستند، در دستور کار قرار گرفت.


امیر رضایی با اشاره به کاشت گیاهان پوششی سازمان پارک‌ها و فضای سبز افزود: در حال حاضر با وجود کمبود آب، مجبور به کاشت گیاهان پوششی و سازگار است که تنها یک‌دهم نیاز آبی چمن‌های اسپرت را دارد.


او گفت: گیاهان پوششی شاید شادابی و مخملی چمن‌های اسپرت را نداشته باشند، اما تنها گزینه برای شرایط کم‌آبی هستند، این گیاهان همچون چمن‌های گرمسیری یا چمن‌های آفریقایی، فرانکنیا، پاپیتال، تلگرافی، کارپوبروتوس یا گراس‌های زینتی در مقایسه با چمن‌های غیرمقاوم تا ۱۰ برابر کمتر آب مصرف می‌کنند.


رئیس اداره فنی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به درختانی که سال‌های گذشته کاشته شده گفت: در شهر اصفهان درختانی نظیر چنار، سپیدار و بید در حاشیه‌ی مادی‌ها و جوی‌های آب‌رسانی قدیمی و حاشیه خیابان‌ها کاشته شده است و سازمان پارک‌ها و فضای سبز حتی در شرایط کم‌آبی، به دلیل قدمت و ارزش هویتی درختان چنار مجبور به حفظ آن‌ها است.


رضایی افزود: در حال حاضر کاشت درختانی که به آبیاری زیادی نیاز داشته باشد، اصولی نیست و درختانی همچون داغداغان، بلوط، بنه، سرو شیراز و سایر سوزنی‌برگان مقاوم، افرا، سه‌رنگ، زالزالک، توت زینتی، زبان‌گنجشک و درختچه‌های گل‌دار که آبیاری کمی می‌طلبند، کاشت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.