یونیسف: کودکان غزه به دلیل بمباران از برنامه واکسیناسیون خود جا مانده‌اند

صندوق کودکان ملل متحد از شرایط نابسامان غزه برای کودکان به دلیل ادامه جنگ در این باریکه انتقاد کرد.

مراکز درمانی و بیمارستانی در غزه یکی از محبوب‌ترین هدف‌های ارتش رژیم صهیونیستی در دور جدید توحش تل آویو علیه فلسطینیان از هفتم اکتبر محسوب می‌شوند. همین موضوع باعث شده است علاوه بر خارج شدن بیشتر مراکز درمانی از چرخه ارائه خدمات، بسیاری از فلسطینیان نیز به دلیل بمباران گسترده این باریکه توانایی مراجعه به معدود بیمارستان‌های فعال را نداشته باشند. زنان و کودکان بیشترین آسیب را از این موضوع دیده‌اند. 

به گزارش الجزیره، صندوق کودکان ملل متحد موسوم به یونیسف امروز (دوشنبه) پیرامون شرایط بهداشتی نامناسب کودکان فلسطینی در غزه هشدار داد. 

یونیسف با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: کودکان در خطر مستقیم بمباران اسرائیل در غزه قرار دارند، اما با توجه به فروپاشی نظام بهداشت و درمانی در این باریکه، خطر بیماری نیز جان آن‌ها را تهدید می‌کند. 

این بیانیه می‌افزاید: اکنون بیش از ۱۶ هزار کودک فلسطینی در خطر عقب افتادن از برنامه واکسیناسیون خود هستند که می‌تواند آن‌ها را در معرض بیماری‌هایی همچون فلج اطفال، سرخک و ذات الریه قرار دهد. 

یکی از کارکنان بخش درمانی در غزه در این باره می‌گوید: ما به طور معمول روزانه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ کودک داریم که به طور فوری نیازمند دریافت واکسن هستند. با این حال، در این شرایط پرتنشی که در آن قرار داریم، مراجعه وسیع باعث ایجاد کمبود‌های شدید در واکسن‌های ما شده است. 

برآورد‌ها نشان می‌دهد بیش از ۱۰ هزار کودک در غزه تاکنون جان خود را به دلیل حملات رژیم صهیونیستی از دست داده‌اند.

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، یونیسف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار